Nová silnice uleví "Kulaťáku"

Rušný pražský »Kulaťák« v Dejvicích může být za pár let klidnějším náměstím. Magistrát chce brzy začít stavět silnici, která napojí Evropskou třídu na tunelový komplex Blanka. Řidiči už při cestě od letiště nebudou muset projíždět přes Vítězné náměstí.
Hlavní foto

Čtyřproudová silnice má částečně vést po tunelu, v němž bude kolejiště rychlodráhy Praha – Kladno. Na Evropskou třídu se napojí u křižovatky s Gymnasijní ulicí a na druhém konci vyústí do Svatovítské ulice. Silnice bude dlouhá 800 metrů. Její podobu má dotvářet pruh zeleně, který plynule naváže na zelený pás Thákurovy ulice.

„Nyní běží proces EIA, posuzování vlivu stavby na životní prostředí,“ uvedl Lukáš Kořínek ze společnosti PUDIS, která projekt pro magistrát zpracovává. Celá akce by měla stát téměř 180 milionů korun. Magistrát kvůli silnici počítá s demolicí několika staveb v areálu ministerstva obrany ve Svatovítské ulici.

Své stanovisko ke komunikačnímu propojení Evropská - Svatovítská schválili včera radní Prahy 6. Ze subvariant připojení na Evropskou radní Prahy 6 požadují dále připravovat pouze tzv. „rozkročenou“ subvariantu, která jedině reaguje na průběh historického zeleného pásu Dejvic, viz. regulační plán Nových Dejvic z 20.let 20. století (i při respektování omezení dopravy v Thákurově ulici). Tento požadavek je jednoznačný. Ze subvariant řešení křižovatky Pevnostní – Gymnasijní požadují radní variantu úrovňové stykové křižovatky (celé stanovisko městské části viz. příloha této aktuality)

Letos budou úředníci zpracovávat dokumentaci k územnímu řízení, stavět by se mohlo začít už v příštím roce. První auta se po nové silnici projedou nejdřív v roce 2012.


(s využitím www.blesk.cz)

Související články

Projekt byl zadán v roce 2022 na základě dohody investorů v území (provozovatelů) a městské části. Následně byla zadána studie, která měla za úkol zkoordinovat všechny záměry v území, zejména dopravního charakteru, navázat na studii hlavního města Baba 1932 a především nalézt dopravní řešení křižovatky Na Štáhlavce/ Matějská/ Šárecká, která byla dvakrát neúspěšně řešena v rámci projektu TSK – Rekonstrukce Šárecké ulice.

Celý článek26. 2. 2024