Náměstek primátora společně s radním pro dopravu Prahy 6 nainstalovali společně jednu z posledních zákazových značek pro nákladní kamionovou dopravu

Praha se dlouhodobě potýká s nadměrným zatížením svých komunikací tranzitní nákladní dopravou. Technická správa komunikací (TSK) proto instaluje dopravní značení o rozšíření zákazu vjezdu nákladních automobilů nad 12 tun na území hlavního města Prahy tak, aby byly vyloučeny zejména nežádoucí tranzitní průjezdy, které neúměrně zatěžují zejména území městské části Praha 6 a 5. Nyní dochází k osazení posledních kusů těchto zákazových značek a poté bude možné zahájit kontrolu neoprávněných vjezdů ze strany policie.

Hlavní foto 1. náměstek primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib a radní pro dopravu Prahy 6 Ondřej Matěj Hrubeš

Vzhledem k již existujícím objízdným trasám, dobudovaným částem D0 – Pražského okruhu, je možné tento zákaz pro nákladní tranzitní dopravu zavést a rozšířit v jihozápadní a západní části Prahy. Jedná se zejména o komunikace na území MČ Prahy 6 – např. Evropská třída, Karlovarská a Strahovský tunel, části MČ Prahy 5 – např. Plzeňská a Rozvadovská spojka a příjezd ze severu Prahy přes Cínoveckou do Liberecké ulice a dále do tunelů na Městském okruhu.


„Na značky zakazující vjezd vozidlům nad 12 tun čekají občané Prahy 6 netrpělivě už řadu měsíců. Doufáme, že po jejich instalaci bude provádět policie pravidelně kontroly a zbavíme se tak konečně kamionů na Břevnově,” říká Ondřej Matěj Hrubeš, radní Prahy 6 pro dopravu.

Úprava spočívá v umístění dopravního značení tak, aby bylo možné omezit vjezd nákladních automobilů s celkovou hmotností nad 12 t na vybraná území hl. m. Prahy. Proběhne tak aktualizace současného systému dopravních omezení pro těžkou nákladní dopravu v Praze za účelem zajištění ochrany obyvatel hustě obydlených oblastí metropole, zejména Liboce, Veleslavína, Střešovic, Dejvic, Břevnova, Zličína, Řep, Motola, Stodůlek, Košíř, Smíchova, Hloubětína, Černého mostu, Střížkova, Libně aj. před jejími negativními vlivy zapříčiněnými především závlekem zbytné kamionové dopravy v případech, kdy těžká nákladní vozidla těmito dotčenými oblastmi pouze projíždí, i když pro ně existují alternativní trasy po nadřazené komunikační síti.