Městská část Praha 6 si v projednávání Metropolitního plánu prosadila klíčové úpravy, které zásadně ovlivní budoucí dopravní koncepci v severozápadní části metropole, zejména s ohledem na zklidňování ulic a podporu kolejové dopravy.
Největší úspěch představuje vynucení zahloubení Břevnovské radiály. Původní návrh totiž umožňoval povrchové vedení této komunikace rušnou Patočkovou ulicí, což Praha 6 zásadně odmítla a požadovala vymezení tunelového koridoru. Nakonec radnice dosáhla zásadní změny v plánech na Břevnovskou radiálu. Upravený plán počítá s tím, že v úseku Vypich - Malovanka vymezí tunelový koridor Břevnovské radiály pod Patočkovou ulici. Toto zahloubení má zásadně snížit hlukovou zátěž, zlepšit prostupnost dotčené oblasti a pomoci zklidnit povrch.
„Zahloubení Patočkovy je pro nás prioritou, o kterou jsem se osobně zasadil. Po letech jednání je to konečně zakotveno v Metropolitním plánu jako územní rezerva, což je klíčový krok k faktické realizaci tohoto tolik potřebného projektu. Očekáváme, že to zásadně zlepší životní prostředí a kvalitu života pro tisíce našich občanů,“ říká starosta městské části Praha 6 Jakub Stárek.
Praha 6 prosazovala územní rezervy pro rozvoj kolejové dopravy. Konkrétně požadovala vymezení územní rezervy pro prodloužení trasy metra A z konečné Nemocnice Motol směrem do Ruzyně a na terminál Dlouhá Míle. Tato trasa by obsloužila další lokality Prahy 6 a posílila tak vazbu na příměstskou dopravu. „Prodloužení metra A z Motola je nutností. Metro má končit až na hranicích města, u dálnic a s velkým dopravním terminálem. Mrzí nás proto, že návrh na prodloužení k budoucímu terminálu Dlouhá Míle nebyl přijat, jelikož by metro obsloužilo i nová rozvojová území pro bytovou výstavbu v Ruzyni,“ říká Ondřej Matěj Hrubeš, radní pro dopravu městské části Praha 6.
Metropolitní plán však tento návrh Prahy 6 nepřijal a zakreslil stopu metra A přes Řepy na Zličín. Důvodem je mimo jiné připravovaná modernizace železnice Praha – Kladno. „Současný terminál na Zličíně je kapacitně nedostatečný už pro současnou trasu metra B, proto by dávalo smysl vytvořit nový, další dopravní terminál na příjezdu do Prahy, a to pro dálnice D6 a D7,“ dodává Hrubeš.
Úspěšně naopak prošel požadavek na vymezení územní rezervy pro tangenciální tramvajovou trať Petřiny – Vypich. Tato trasa může vytvořit novou spojnici pro efektivnější obsluhu okolních čtvrtí. Tvůrci Metropolitního plánu se po koordinaci se samosprávou rozhodli vyhovět požadavku a vymezí koridor územní rezervy.