ČTK: Tramvaje mají jezdit na Dědinu

Tramvajová trať na Evropské ulici v Praze 6 by měla být prodloužena ze zastávky Divoká Šárka do nové stanice Dědinská na sídlišti Dědina. ČTK to zjistila z materiálu v systému EIA, v němž je posuzován vliv stavby na životní prostředí. Podle dokumentu by se mělo začít stavět v lednu 2015.

Hlavní foto

Předkládaným záměrem je prodloužení stávající tramvajové trati vedené od stávající smyčky Divoká Šárka krátce ulicí Evropská, dále ulicí Vlastina, podél ulice Drnovská a ukončeno je obratištěm u křižovatky ulic Drnovská - Dědinská," píše se v dokumentu. Posouzení záměru v rámci EIA je jedním z mnoha kroků k tomu, aby se mohla nová trať vůbec začít stavět.

Součástí stavby je rekonstrukce tramvajové trati na Evropské mezi smyčkou Divoká Šárka a stavbou. Novostavba tramvajové trati má měřit 2,1 kilometru, délka rekonstruovaného úseku je 270 metrů.

Trať bude mít pět párů nových zastávek, uvádí se v dokumentu. Pracovní názvy zastávek jsou Divoká Šárka, Vlastina, Sídliště Na Dědině, Ciolkovského a Dědinská. Zastávky by měly být bezbariérové.

Trať by pak měla být dokončená a zprovozněná v srpnu 2016. V návaznosti na rozšíření tramvajové dopravy v oblasti bude redukována ta autobusová. Cena nové trati v dokumentu není uvedena, záměr je v souladu s platným územním plánem, píše se v materiálu.

Autor: ČTK www.ctk.cz

Související články

Praha 6 pokračuje v úspěšném zavádění školních ulic, které přispívají ke zvýšení bezpečnosti dětí a podpoře udržitelné dopravy v okolí škol. Po pozitivních zkušenostech u základních škol Hanspaulka a Na Dlouhém lánu se městská část rozhodla od nového školního roku implementovat tento koncept i u dalších tří škol: ZŠ T. G. Masaryka (Falcká a Malobřevnovská ulice), ZŠ Pod Marjánkou (ulice Pod Marjánkou) a ZŠ Dědina (ulice Žukovského a Pod Cihelnou).

Celý článek 2. 6. 2025

Praha 6 ve spolupráci s Technickou správou komunikací (TSK) a dalšími partnery intenzivně připravuje několik důležitých rekonstrukcí komunikací. V rámci těchto projektů dochází ke koordinaci s dalšími stavebními akcemi, abychom minimalizovali dopad na dopravu a každodenní život obyvatel. Přinášíme aktuální přehled.

Celý článek 10. 4. 2025