Programové prohlášení RMČ Praha 6 pro období 2018–2022

Programové prohlášení 2018–2022 [ PDF • 1542kB ] 

 

Strategický rozvoj

Hlavním nástrojem strategického rozvoje každého území je Strategický plán. Strategický plán rozvoje je jeden ze základních dokumentů územního celku vyjadřující předpokládaný vývoj daného celku v dlouhodobějším časovém horizontu. Strategický plán je koncepční a rozvojový dokument, jenž vychází ze současného stavu veřejných a soukromých aktivit demografického, ekonomického, sociálního, kulturního a ekologického charakteru na území s dopadem na občany, organizace a zájmová sdružení i podnikatele na území města. Smyslem strategického plánu je vytyčit základní směry budoucího rozvoje, jež jsou deklarovány strategickou vizí a cíli. Strategický plán městské části úzce souvisí se strategickým plánem Hlavního Města Prahy.

Cíle a priority:

  • Hlavním cílem zpracování strategického plánu MČ Praha 6 je stanovení širších priorit pro rozvoj městské části v oblasti bytové výstavby, řešení dopravy, školství, sociální politiky, ochrany životního prostředí a dalších oblastí. Nyní je třeba zhodnotit současný stav území, formulovat hlavní strategické cíle a poté stanovit oblasti, které by měly být v dalších obdobích rozvíjeny.
  • Tvorba koncepce a strategie velkých rozvojových území Nová Ruzyně, Nový Veleslavín, Dejvice – kasárna generála Píky.
  • Transformace koridoru drážního tělesa Buštěhradské dráhy po jejím ztunelování.
  • Tvorba koncepce strategicky významných dopravních staveb včetně nadřazeného dopravního systému:
    • usilovat o kvalifikované posouzení možnosti dalšího prodloužení trasy metra A za stanici „Nemocnice Motol“, optimálně až na Letiště Václava Havla se zastávkami na Bílé Hoře, Dědině, Dlouhé Míli.
    • Podporovat urychlené dokončení Silničního okruhu kolem Prahy (SOKP) dle platných ZÚR a ve smyslu již přijatých usnesení ZMČ Praha 6; prosazovat co nejrychlejší zahájení výstavby chybějícího segmentu SOKP (Ruzyně – Suchdol – Březiněves), staveb 518, 519, 520, dle platných ZÚR a ve smyslu již přijatých usnesení ZMČ Praha 6. Zprovoznění této stavby vyvolá snížení dopravní intenzity na hlavních dopravních tazích na území městské části (Patočkova, Evropská, Bělohorská, Jug. Partyzánů, Svatovítská), zejména vlivem eliminace tranzitní nákladní dopravy.
    • Podporovat další postup v přípravách výstavby Břevnovské radiály ve vazbě na realizaci SOKP.
    • Dbát na monitorování hluku a dalších ekologických dopadů provozu letiště na přilehlá území městské části a v tomto smyslu pokračovat v zahájených programech kompenzací. Výstavbu paralelní vzletové přistávací dráhy (VPD) a další zkapacitňování provozu letiště podmínit kvalitním kapacitním dopravním propojením areálu letiště s centrem města kolejovým prvkem MHD a minimalizací ekologických dopadů do vilových čtvrtí Prahy 6.
    • Intenzivně prosazovat zahájení modernizace tratě Praha – Kladno (s odbočkou na Letiště Václava Havla), výhradně ve schválené tunelové variantě V3 v úseku mezi žst. Praha Dejvice a Praha Veleslavín, v této souvislosti trvat na souběžné realizaci výstavby terminálu „Dlouhá míle“. V rámci modernizace této dráhy bude sledována možnost účelnějšího využití přestupních terminálů u stanic „Dejvice“ a „Nádraží Veleslavín“.
    • Dohled a koordinace prací nad strategicky významným přepravním terminálem Dlouhá míle, prosazovat realizaci kapacitního přestupního terminálu v oblasti „Dlouhé míle“, určeného primárně pro individuální dopravu (P+R) a linkové autobusy z regionu.
    • Prosazovat další pokračování tramvajové trati (TT) z Podbaby do oblasti Suchdola. V roce 2011 byla realizována tzv. 0. etapa, prodloužení TT od hotelu International k železniční zastávce Praha – Podbaba. Realizace TT umožní výrazně snížit intenzitu autobusové dopravy v oblasti Vítězného náměstí. Nová TT obslouží i výhledovou zástavbu jižně od Kamýcké ulice. U koncového obratiště předpokládáme vznik záchytného parkoviště. Bude i nadále sledována možnost větvení TT směrem k ZOO a Bohnicím.
    • Plně podpořit záměr na vybudování nové TT z obratiště Divoká Šárka přes sídliště Na Dědině do oblasti Terminálu JIH, která obslouží kromě sídliště i obchodní centrum ŠESTKA a oblast Dlouhé míle. V první etapě, cca do 5 let, předpokládáme dokončení stavby na úroveň obratiště „Dědinská“.
    • Tramvajová trať Dlabačov – Strahov má v budoucnu propojit strahovské studentské koleje s areálem ČZU v Suchdole a umožnit tak eliminaci přetížených linek BUS č. 107 a 143. I když se zjevně nejedná o záměr, realizovaný v tomto volebním období, má plnou podporu městské části.
  • Vytyčení strategických kroků ve vazbě na řešení dopadů klimatických změn.

 

Životní prostředí

Praha 6 bývá často zmiňována jako nejčistší a nejzelenější část hlavního města. I přes opakované snižování rozpočtu této kapitoly v minulých letech se daří udržovat vysoké standardy a kvalitu úklidu a údržby veřejných prostranství, městského mobiliáře, ale i například květinové výzdoby.

Cíle a priority:

  • obhájit označení „nejzelenější“ a „nejčistší“, ale zaměřit se i na podporu všech aktivit souvisejících s propojením života města s přírodou (podpora biodiverzity, podpora zakládání květinových luk a lučních porostů, podpora obnovy ovocných sadů v historicky původních lokalitách a podobně).
  • Nutnost nadále důsledně dbát na čistotu a pořádek na veřejných prostranstvích, v maximální míře zajistit kvalitu úklidu všech komunikací, zvýšit kvalitu životního prostředí hustě obydlených lokalit řádnou péčí o veřejnou zeleň a prostranství, postupně vybudovat síť podzemních kontejnerů na tříděný odpad, ve spolupráci s vlastníky nemovitostí upravit stanoviště směsných odpadů – zejména na sídlištích a postupně upravovat další plochy zeleně velkých sídlišť, zajistit bezpečnost dětí na dětských hřištích (dodržování stanovených norem a včasnou výměnou již dosluhujících herních prvků, herních povrchů či oplocení), zvýšit komfort pobytu v parcích, na dětských hřištích a sportovištích instalováním veřejně přístupných toalet, podporovat zapojení všech věkových kategorií do cvičících aktivit (venkovní posilovny, hřiště pro seniory) a dále věnovat pozornost věkové skupině teenagerů – nalezením dalších nových prostorů ve veřejné zeleni pro vybudování workoutových hřišť a sportovišť pro tuto věkovou kategorii. Dostatečný úklid veřejných prostranství je samozřejmostí.

Protože již nelze popírat, že změny klimatu nejsou jen výmysl, rozhodla se Praha 6 zpracovat plán adaptace na klimatickou změnu. Cílem tohoto plánu je najít vhodné projekty, které sníží dopady letních veder v ulicích a zlepší monitorování čistoty ovzduší a zadržování dešťové vody.

 

Veřejná zeleň

  • nadále zajistit pravidelnou optimální a odbornou péči o veřejnou zeleň (pěstební zásahy na stromech a keřích, dosadby za uschlé jedince, náhradní výsadba za pokácené stromy, řešení erozí poškozených výsadeb).
  • Péči směřovat k zvětšení podílu účasti sociálně slabších občanů prostřednictvím organizační složky PRO 6 na údržbě zeleně (na méně odborných pracích – zejména, úklid, sekání trávy, prořezy dřevin).
  • Směřovat k optimalizaci počtu zásahů jednotlivých úkonů prací údržby veřejné zeleně (zejména úklidů v zeleni) a důsledně regulovat rozsah a druh plánovaných investičních akcí ve veřejné zeleni se zřetelem na budoucí nutnost následné údržby ploch, kterých se tyto investiční akce týkají a tedy s tím spojených pravidelných každoročních nákladů na její zajištění.
  • Zajistit větší rozsah výsadby stromů a keřů tak, aby Praha 6 byla nejzelenější část Prahy a aby docházelo k pravidelnému nárůstu zeleně.
  • S ohledem na postupné klimatické změny věnovat velkou pozornost dostatečné zálivce nových výsadeb, mladých výsadeb (2 – 3 roky po výsadbě) a výsadeb v mobilních nádobách.
  • Ve spolupráci se správcem komunikací dbát na doplnění chybějících stromů v alejích a stromořadích.
  • Při rekonstrukcích ulic prosazovat takové stavební opatření, aby bylo možné v těchto ulicích sázet stromy.
  • Důsledně a dostatečně uklízet parkové plochy.
  • Zhodnotit, zda je v ulicích a parcích dostatek odpadkových košů.
  • V souladu s potřebami občanů dovybavovat parky městským mobiliářem.
  • Zajistit zvýšení komfortu pobytu v parcích, na dětských hřištích a sportovištích instalováním veřejně přístupných toalet, zjednodušení platby za použití toalet zajistíme zavedením možností platby platební kartou.
  • Zvýšení komfortu pobytu v parcích, na dětských hřištích a sportovištích pomocí mlhovišť.
  • Zajistit opravy pěších parkových cest.
  • I nadále důsledně kontrolovat uvedení pozemků veřejné zeleně do původního stavu po instalaci nebo provedení oprav rozvodů podzemních inženýrských sítí, staveb či používání pro různé akce.
  • Zvýšení informovanosti občanů instalováním informačních cedulí v parcích (vymezení ploch pro volné pobíhání psů, označení ploch se sníženou frekvencí seče pro zvýšení biodiverzity, informace o výskytu flóry a fauny apod.).
  • Prosadit doplnění zeleně do tramvajových pásů, ve spolupráci s DP a.s. se pokusit o výměnu stávajících zelených tramvajových pásů za zeleň vhodnou do tohoto prostředí a klimatu.

Květiny v ulicích a na veřejných prostranstvích

  • Zajistit pravidelnou a odbornou péči o stávající záhony s jarní, letní a trvalkovou výsadbou a ostatní květinovou výzdobou městské části.
  • Nadále se snažit o spolupráci na květinové výzdobě s velvyslanectvími na území Prahy 6 formou charitativního projektu.
  • Spolupracovat se studenty odborných škol a s odbornými institucemi na poli získávání informací a praktických zkušeností.
  • Podporovat iniciativy občanů ve věci květinové výzdoby městské části.

Hřiště a sportoviště

  • Provést poptávku potřeb rozšíření seniorských hřišť, koutků se cvičícími prvky, hřišť a sportovišť a na základě těchto zjištění budeme dál rozšiřovat nabídku pro naše občany.
  • Ve spolupráci s aktivními občany vytipovat další místa pro vybudování seniorských hřišť, případně alespoň koutků pro cvičící stroje v rámci stávajících parkových ploch nebo dětských hřišť tak, aby bylo docíleno rovnoměrného rozložení těchto míst na území Prahy.
  • Ve spolupráci s FTVS podporovat organizované cvičení na místech se cvičícími prvky pod vedením odborného cvičitele.
  • V rámci stávajících parků nebo dětských hřišť vybudovat další workoutová hřiště pro zabavení a realizaci starších dětí.
  • Provádět pravidelné kontroly stavu dětských hřišť a průběžně odstraňovat zásadní nedostatky a provádět opravy podle aktuálního stavu.
  • Doplnit a aktualizovat provozní řády na všech dětských hřištích a sportovištích.
  • Dovybavit vybraná dětská hřiště a sportoviště veřejně přístupnými toaletami a případně i vodními prvky (pítko, mlhoviště apod.).
  • Provést aktualizaci pasportizace všech hřišť a sportovišť a dát lidem možnost promlouvat do jejich podoby.
  • Hřiště a sportoviště dle potřeby doplnit veřejným osvětlením.

Životní prostředí a ovzduší

  • Otázky životního prostředí i nadále konzultovat s vysokými školami (ČVUT, ČZU, UK).
  • Na území městské části postupně rozmístit měřiče ovzduší, které budou monitorovat aktuální stav parametrů ovzduší, a bude umožněno každému využívat tyto údaje.
  • Se znalostí údajů z těchto měřičů ovzduší vyvíjet neustálý tlak na Hlavní město Prahu s cílem zlepšení klimatu v hlavním městě a i Praze 6.
  • Zvážit možnost umístění vertikálních zelených stěn na vhodná místa MČ.
  • Zasadit se o realizaci projektu „Zelené Malovanky“.
  • U staveb, kde bude investorem městská část, budeme prosazovat zelené stěny a zelené střechy, totéž budeme prosazovat i u soukromých investorů.

Nakládání s odpady

  • Zajistit zpracování nové ekonomicky efektivnější koncepce pro provozování sběrných dvorů na území Prahy 6 a ve spolupráci s hlavním městem ji uvést do praxe.
  • Vytvořit koncepci zajištění potřebného počtu stanovišť pro separovaný sběr odpadu a dostatečnou frekvenci jejich vývozu, včetně vývozu i během víkendových dní, podle potřeby i dvakrát denně.
  • V nejzatíženějších lokalitách postupně budovat podzemní kontejnery.
  • Ve spolupráci s hlavním městem přistoupit k rozšíření systému o bioodpad.
  • Zachovat stávající režim rozmísťování velkoobjemových kontejnerů dvakrát ročně.
  • Ve spolupráci s hlavním městem doplnit stanoviště tříděných odpadů o kontejnery na kovy, zkušebně zavést kontejnery na tuky.

Čistota a pořádek

  • Zajistit úklid chodníků tak, aby i nadále byla Praha 6 tou nejčistší oblastí, kde se uklízí dle potřeby území.
  • I nadále pokračovat v důsledné kontrole stavu všech veřejných prostranství; v případě zjištěných nedostatků uplatňovat sankce.
  • I nadále pokračovat v úzké spolupráci při úklidu veřejných prostranství s organizační složkou PRO 6. Organizační složka obhospodařuje trvale neudržované pozemky, na nichž zajišťuje pravidelné seče v průběhu celého roku, v průběhu roku zajišťuje operativně likvidaci četných mikroskládek různorodého odpadu a jiné práce dle požadavku odboru dopravy a životního prostředí.
  • Nadále provádět od jarních do podzimních měsíců pravidelný sběr náletového odpadu a jiných nečistot v oblasti Prahy 6 ve spolupráci s občanským sdružením Emauzy ČR, rovněž i s Armádou spásy v ČR, které zaměstnávají osoby bez domova.
  • Dále spolupracovat se strážníky Městské policie při kontrole úklidu psích exkrementů.
  • Vytipovávat vhodné lokality k umístění živolovných klecí na odchyt přemnožených holubů.
  • Na základě doposud získaných informací pokračovat i nadále v projektu sněhové pohotovosti.
  • Odstraňovat graffiti z nemovitostí, pomníků, dětských hřišť a městského mobiliáře.
  • Posílit komunální roli spol. SNEO a navýšit počet ploch, o které SNEO pečuje.
  • Vystavět komunální dvůr.

 

Územní rozvoj

Úlohou územního rozvoje je na základě zjištěných potřeb území formulovat zásady k jeho rozvoji. Praha 6 je dobrá adresa k bydlení. Tato skutečnost, vedle pozitiv, přináší také úskalí, které je třeba řešit. Jedním z nich je stále rostoucí deficit veřejné i obchodní vybavenosti. Je nutné přistoupit k posilování lokálních center tak, aby došlo k jejich významovému naplnění. Současně je nezbytné usilovat o dostavbu volných ploch a transformaci funkčně dožilých ploch.

Cíle a priority:

  • prosazovat potřeby a záměry Prahy 6 do stávajícího plánu formou změn i připomínkami k dopracování Metropolitního plánu HMP (ve smyslu usnesení přijatého ZMČ).
  • Respekt k místním hodnotám, tradicím a charakteru místa.
  • Podpora lokálních center historických čtvrtí Prahy 6.
  • Prosazovat naplňování základní podmínky rozvoje celého území městské části, a to z hlediska rovnoměrného vykrytí požadavků a funkcí města, zajišťovaných Městskou částí Praha 6 (zejména v oblasti školství, sportu, kultury, zdravotně sociální politiky, dopravy a ochrany životního prostředí).
  • Zpracovat vstupní podmínky pro naplňování funkcí transformačních a rozvojových území (vč. definování rámcových podmínek pro spolupráci s investory zejm. při podpoře veřejné vybavenosti).
  • Supervize a koordinace rozvoje transformačních rozvojových území a velkých rozvojových území včetně odpovídající veřejné vybavenosti, občanské vybavenosti a infrastruktury (Podbaba – Papírenská, Strahov, Hradčanská – Prašný most, Nový Sedlec, Drnovská a další).
  • Podpora přeměny a modernizace Dejvického kampusu ve spolupráci s ČVUT a VŠCHT. V případě dostavby Vítězného náměstí zachovat volný prostor v ose Dejvická – Technická (a následné přesunutí farmářských trhů do pěší zóny ulice Technická).
  • Spolupracovat s HMP v rámci navazujících prací na nové podobě Vítězného náměstí s podmínkou realizace výstupu z metra do ulice Dejvická.
  • Připravit revitalizaci ulice Dejvická coby páteře Dejvic a Bubenče, včetně přímého pěšího napojení metra (cílem je revitalizace přirozeného centra Bubenče a Dejvic, odstranění bariér v parteru, řešení dopravy v klidu pod zemí, obnova vzrostlé zeleně. Vyhodnocení dosud zpracovaných studií a zahájení přípravy prací vedoucí k budoucí revitalizaci celého uličního parteru).
  • Prostor Hradčanská nad Dejvickým nádražím připravit ve spolupráci s HMP jakožto čtvrť 21. století, tedy s využitím nejpokrokovější dostupné technologie (projekt Dejvice 21 – čtvrť budoucnosti). Tzn. za užití veškerých moderních technologií, aktivních budov, zelených střech, prvků chytrého města – smart city a v neposlední řadě i jako nástroj boje s klimatickou změnou.
  • Podpora dokončení urbanistického řešení prostoru Veleslavína s cílem humanizace okolí nádraží (podpora plánovaného zahloubení železniční trati Praha – Kladno, které lépe propojí všechny druhy veřejné dopravy v místě a uvolní povrch lokality pro revitalizaci tohoto subcentra).
  • Spolupracovat s HMP na revitalizaci Bělohorské ulice dle potřeb obyvatel Břevnova, tj. požadovat revizi a dopracování současného návrhu. Městská část bude trvat na dodržení, resp. zapracování svých podmínek, které již dříve formulovala vůči koncepční studii. Městská část bude nadále spravovat informační web Belohorska.cz.

 

Veřejný prostor

Veřejným prostranstvím jsou všechna náměstí, ulice, tržiště, chodníky, veřejná zeleň, parky a další prostory přístupné každému bez omezení, tedy sloužící obecnému užívání, a to bez ohledu na vlastnictví k tomuto prostoru. Rada městské části vytvoří podmínky pro práci s veřejným prostorem tak, aby docházelo ke zkvalitňování života v jeho rámci. Dojde k rehabilitaci a vzniku veřejných prostor ve vazbě na funkční využití v souladu s hierarchií těchto prostor a historickou logikou vývoje městské zástavby.

Cíle a priority:

  • návrat vodních prvků do interiéru města, rehabilitace historických vodních pump, instalace pítek, fontán, vodních ploch, mlhovišť.
  • Návrat vysoké zeleně do interiéru města, zejména stromových alejí (nalezení formy koexistence stromových alejí a jednotlivých liniových infrastruktur – zejména kabelových vedení), ochrana významných stromových solitérů.
  • Pokračovat v doplňování prvků drobné architektury a uměleckých děl.
  • Systematické umísťování soch, plastik a pamětních desek.
  • Doplňování městského interiéru o kvalitní městský mobiliář a další parterové prvky.
  • Rozvoj parků a parkových ploch.
  • Dořešení informačního a navigačního systému naší čtvrti (orientační směrovky, dodatkové cedule pod názvy ulic, mapy, informační panely…).
  • V rámci snahy o vyšší míru ztotožnění s Prahou 6 a větší informovaností o záměrech v území pravidelně pořádat procházky s průvodcem či architektem.

 

Školství

Oblast vzdělávání a výchovy je jedním z nosných pilířů naší městské části. Vytváření co nejlepších ekonomických, provozních i stavebně technických podmínek vedoucích k vysoké úrovni předškolního a základního vzdělávání je již tradičně na předním místě v nastavení priorit radnice MČ Praha 6.

Školy a školky v Praze 6 zaujímají nepřehlédnutelné postavení a jsou tak významnými lokálními sociálně kulturními centry. Městská část Praha 6 je zřizovatelem 34 vzdělávacích příspěvkových organizací, z toho 15 základních a 19 mateřských škol. Dalších 14 mateřských škol je součástí škol základních. Do mateřských škol dochází téměř tři tisíce dětí, základní školy může v případě optimální skladby jednotlivých tříd a ročníků navštěvovat více než 9 500 žáků.
Vzhledem ke skutečnosti, že na rozdíl od zbytku republiky, v naší městské části počty narozených dětí neklesají, nýbrž se díky migračním vlivům a vlivem nové bytové výstavby, stále drží na vrcholu křivky z období tzv. babyboomu, je třeba stávající kapacity mateřských a základních škol, školních jídelen, sportovišť a školních družin nadále rozšiřovat. Nejen z tohoto důvodu, ale i v důsledku legislativních změn státní vzdělávací strategie, jsou na školy kladeny vysoké nároky zejména při přijímání dětí k předškolnímu vzdělávání a přijímání dětí do prvního ročníku základních škol.

Strategii rozvoje škol a školek proto budeme vytvářet s ohledem na nové trendy ve vzdělávání, předpokládaný demografický vývoj Prahy 6 a požadavky jejích obyvatel tak, aby si rodiče mohli zvolit pro své děti v blízkosti jejich bydliště vhodné vzdělávací zařízení.

Široká veřejnost bude průběžně informována o aktuálním dění v mateřských a základních školách prostřednictvím časopisu Šestka, na oficiálních webových stránkách škol, webovém portálu městské části či specializovaných portálech, jakými jsou www.jakdoskolky.cz a www.jakdoskoly.cz.

Cíle a priority:

  • sledovat i nadále demografický vývoj Prahy 6 ve vztahu ke kapacitám mateřských a základních škol na území MČ Praha 6.
  • Navýšit kapacity míst v mateřských a základních školách rozšiřováním současných objektů i výstavbou nových dle aktualizovaného rozpočtového výhledu kapitoly školství s maximálním a efektivním využitím dotačních prostředků EU.
  • Aktualizovat dlouhodobý plán rekonstrukcí, oprav a modernizací školských budov a zařízení a v jednotlivých letech ho realizovat.
  • Provést revizi metodiky stanovování provozního příspěvku zřizovaných mateřských a základních škol.
  • Revidovat majetkový vztah mezi MČ Praha 6 a jí zřizovanými mateřskými a základními školami.
  • Dbát na dodržování vysoké úrovně současných standardů při výstavbě nových školských zařízení, pokračovat v modernizaci současných školských budov.
  • Zajistit transparentnost přijímacího řízení do mateřských škol a zjednodušit jeho průběh s ohledem na platnou legislativu s využitím elektronické komunikace.
  • Systematicky podporovat a rozvíjet kvalitní jazykové vzdělávání na všech stupních škol.
  • Podporovat rozmanitost a pestrost vzdělávání všech zřizovatelů škol na území Prahy 6.
  • Podporovat rozvoj atraktivity vzdělávání na II. stupni ZŠ.
  • Podpořit školy v získávání prostředků z evropských fondů a ostatních dotačních titulů.
  • Realizovat Místní akční plán rozvoje vzdělávání II, financovaný z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
  • Pokračovat v hodnocení základních i mateřských škol v tříletém cyklu a monitorovat tak silné i slabé stránky škol s následným prostorem pro jejich zlepšování, podporovat motivaci ředitelek a ředitelů škol v rozvíjení pestré nabídky vzdělávání a pravidelně provádět jejich hodnocení dle platné metodiky.
  • Dbát na metodickou a administrativní podporu škol ze strany zřizovatele a tím podpořit snižování administrativní zátěže.
  • Rozvíjet spolupráci se středními a vysokými školami, uměleckými školami, univerzitami a vědeckými pracovišti.
  • Podporovat rozvoj čtenářské gramotnosti u dětí a mládeže.
  • Podporovat nadále co nejširší spektrum mimoškolních aktivit pro děti a mládež s důrazem na pohybové aktivity a zdravý životní styl, včetně využívání školních sportovišť veřejností.
  • Posílit spolupráci škol se sportovními kluby a oddíly.

Mateřské školy

  • Vyhodnocovat naplněnost mateřských škol, realizovat opravy a rekonstrukce stávajících budov a výstavbou nových objektů mateřských škol, navýšit jejich kapacitu tak, aby bylo přijato každé tříleté dítě s trvalým bydlištěm na území MČ Praha 6.
  • Rozvíjet dotační program jazykového vzdělávání s výukou cizího jazyka pro předškoláky.
  • Podpořit profilaci mateřských škol vytvářením specifických podmínek tak, aby pestrost a rozmanitost nabídky odpovídala požadavkům veřejnosti.
  • Oceňovat „Vynikající učitele“.
  • Podporovat zdravý životní styl a kulturní a volnočasové aktivity škol směrem k jejich nejbližšímu okolí.
  • Aktivně podporovat vznik a rozvoj dětských skupin.

Základní školy

  • Vyhodnocovat naplněnost základních škol a hledat řešení k navyšování kapacit v potřebných.
  • Spádových oblastí škol, navyšování kapacit realizovat s ohledem na potřebné zázemí odborných učeben a specializovaných tříd.
  • Realizovat opravy a rekonstrukce objektů škol se zapojením moderních technologií s důrazem na vysoký standard vnitřního prostředí budov.
  • Systematicky podporovat a rozvíjet dotační podporu cizojazyčného vzdělávání například v programech „Otevřený svět“ a „Jazyková šestka“, podporovat kvalitní výuku druhého cizího jazyka.
  • Pokračovat ve spolupráci s partnerskými školami v zahraničí.
  • Nadále spolupracovat s Letištěm Praha, a.s. na dotačním programu „Otevřený svět“.
  • Rozvíjet pestrost nabídky výukových programů zejména na II. stupni ZŠ.
  • Udělovat statut „Excelentní jazykové školy“, oceňovat „Vynikající učitele“ a „Úspěšné žáky“.
  • Podporovat nepedagogické pracovníky škol – správce hřišť, správce počítačových sítí, vrátné a recepční.
  • Pokračovat v zajištění a podpoře práce školních psychologů, dbát na eliminaci sociálně patologických jevů ve školách, podporovat zdravý životní styl, etickou a environmentální výchovu ve školách.
  • Podporovat využívání moderních technologií zaměřených na žáky i management škol.
  • Podporovat pořádání meziškolních akcí a akcí se zapojením veřejnosti.
  • Prohlubovat aplikaci příkladů dobré praxe ze zahraničních vzdělávacích systémů a podporovat jejich získávání, podporovat další vzdělávání učitelů včetně zahraničních stáží nebo výměnných pobytů.
  • Nadále participovat na činnosti Žákovského parlamentu jako nástroje pro získávání občanských kompetencí mladé generace.

 

Sociální a sociálně-bytová politika, zdravotnictví a prevence

Sociální politika

Praha 6 patří mezi městské části s největším podílem seniorů. Proto je naším cílem maximální dostupnost a kvalita poskytovaných sociálních služeb. Sociální politika zahrnuje nejen registrované sociální služby, ale i různé doprovodné služby, poradenství, aktivizační, kulturní a sportovní programy pro konkrétní cílové skupiny obyvatel.

Cílem v této oblasti působnosti městské části je zajištění dostupnosti sociálních služeb občanům ve spolupráci se státními i neziskovými organizacemi. K jednotlivým sociálním otázkám a sociálně ohroženým skupinám obyvatel budeme přistupovat citlivě a koncepčně při dodržení zásady adresnosti a s důrazem na individuální odpovědnost. V této souvislosti budeme vycházet ze zpracované „Strategické koncepce rozvoje sociální a zdravotní politiky a prevence rizikového chování“ a z „Územní analýzy potřeb obyvatel Městské části Praha 6 z hlediska služeb sociální péče a zdravotně sociálních služeb“.

Cíle a priority:

  • zajistit poskytování pečovatelských a ošetřovatelských služeb v domácnostech seniorů, zdravotně postižených občanů a v domech s pečovatelskou službou, soustředit se na zvyšování kvality a kontroly pečovatelské služby vůči občanům Prahy 6.
  • Podpořit služby denních stacionářů.
  • Podílet se na zajištění sociálně ošetřovatelských lůžek pro seniory a zdravotně postižené občany, abychom umožnili pečujícím rodinám nezbytný odpočinek.
  • Pro osoby pečující o osobu blízkou zavést program osvětových přednášek a podpůrných setkávání.
  • Zajistit informovanost seniorů, zdravotně postižených a jejich rodiny o možnostech řešení jejich konkrétní situace.
  • Podporovat systém tísňového volání pro potřebné občany.
  • Formou dotací podporovat neziskové organizace poskytující vhodné sociální a navazující služby.
  • Přispívat na obědy občanům starším 65-ti let ve vybraných školních jídelnách při splnění podmínky výše příjmu.
  • Spolupracovat s organizacemi, které se věnují práci s handicapovanými občany a podporovat je formou dotací.
  • Spolupracovat při pořádání charitativních projektů realizovaných Nadačním fondem „Šestý smysl“ (např. Letní den, Vánoční bazááárek, apod.), případně s dalšími subjekty.

Volnočasové aktivity pro seniory a zdravotně postižené

  • Nadále podporovat pohybové, rehabilitační a rekondiční cvičení pro seniory na hřištích i v tělocvičnách, rovněž tak podpořit konání sportovních her pro seniory.
  • Pořádat výlety, různé tematické vycházky a společensko-kulturní akce pro seniory starší 65 let.
  • v letních měsících zajistit volný vstup na koupaliště Petynka pro seniory MČ Praha 6 nad 70 let (do vyčerpání stanoveného finančního limitu).
  • Podporovat počítačovou gramotnost seniorů a akce zlepšující informovanost seniorů o bezpečnostních rizicích.
  • Podporovat fungování komunitních seniorských center v našich domech s pečovatelskou službou a na dalších místech v Praze 6.

Sociální pomoc ohroženým skupinám obyvatelstva

  • Podporovat aktivní politiku zaměstnanosti a sociální politiky rozvojem možností práce cílové skupiny obtížně zaměstnatelných občanů Prahy 6 v naší organizační složce „PRO 6“.
  • Podporovat neziskové organizace, které se starají o osoby bez domova s cílem rozvoje pracovních dovedností jejich klientů při vykonávání úklidových prací ve vybraných lokalitách Prahy 6, nadále spolupracovat na projektu „zajištění terénní sociální služby pomocí upraveného dodávkového automobilu pro osoby bez přístřeší“, které se zde zdržují.
  • Podporovat činnost nízkoprahového denního centra pro osoby bez přístřeší, umístěného v azylovém domě pro muže, který provozuje organizace „K srdci klíč“.
  • Podporovat projekt „Bydlení pro seniory ohrožené sociálním vyloučením – pronájem obytné místnosti a bytu v DPS Liboc ze sociálních důvodů seniorům s nízkým příjmem s podporou sociální práce“.
  • Pomáhat sociálně slabším rodinám, které z důvodu zaměstnání využívají pro svoje děti jesle nebo podobné zařízení zaměřené na péči o děti do 3 let věku formou finančního příspěvku.

 

Sociálně bytová politika

Podpořit dostupnost bydlení pro občany, kterým sociální situace nebo zdravotní stav neumožňují získat bydlení na volném trhu při současném vyloučení pomoci osobám, které zneužívají sociální systém a trvale se vyhýbají práci a při vědomí osobní odpovědnosti a vzájemné odpovědnosti rodinných příslušníků je jedna z priorit rady. Při absenci zákona o sociálním bydlení budeme dbát na individuální přístup k občanům, kteří si jsou vědomi osobní odpovědnosti a kteří spolupracují se sociálním odborem při posuzování a pomoci řešení jejich sociálně bytové situace, a to po dobu nezbytně nutnou k tomu, aby si zajistili bydlení vlastními silami.

Cíle a priority:

  • zachovat stávající výši nájemného u vybraných bytů. Jedná se o:
    • domy s pečovatelskou službou
    • byty pronajaté nestátním organizacím, které se dlouhodobě zabývají sociálním programem k realizaci speciálních resocializačních programů pro občany s trvalým bydlištěm v MČ Praha 6 nebo které poskytují tzv. chráněné bydlení
    • byty pronajaté ze sociálních důvodů.
  • Dle schválené „Koncepce sociálně bytové politiky Městské části Praha 6“ pomáhat řešit žádosti sociálně potřebných občanů s trvalým bydlištěm v Praze 6, kteří se ocitli ne vlastní vinou, v obtížné sociálně-bytové situaci a nejsou schopni ji řešit vlastními silami, a kteří dlouhodobě spolupracují s Odborem sociálních věcí ÚMČ Praha 6.
  • Poskytovat mladým lidem s trvalým pobytem na území Městské části Praha 6 po ukončení ústavní výchovy, tj. po dovršení zletilosti, možnost samostatného ubytování s cílem zařazení se do běžného života a následného osamostatnění.
  • Pro vybrané cílové skupiny obyvatel (zejména seniory) připravit koncepci v chystaném projektu „Šatovka“, kde by měl vzniknout areál s ústupovým a seniorským bydlením s vhodnými doplňkovými službami (pečovatelská služba, komunitní centrum, dětská skupina apod.).
  • V návaznosti na zpracované strategické materiály hledat rozšíření dalších sociálních služeb, včetně pobytových (domov pro seniory a domov se zvláštním režimem). Na základě výsledků jednání pracovní skupiny jmenovaná Radou MČ hledat společně s představiteli HMP využití objektu Šolínova k těmto účelům.

 

Zdravotnictví

Kompetence Městské části Praha 6 jsou v oblasti zdravotnictví pouze omezené, přesto Rada městské části Praha 6 bude přispívat k tomu, aby byla našim občanům poskytována zdravotní péče v potřebném rozsahu, kvalitě a dostupnosti. Budeme dbát na stabilizaci ambulantních zařízení.

Cíle a priority:

  • podpořit hospicovou péči poskytovanou různými organizacemi občanům Prahy 6 formou dotací.
  • Zachovat kapacitu lůžek v léčebně dlouhodobě nemocných; budeme podporovat kvalitní péči o občany, kteří jsou svým zdravotním stavem odkázáni na tuto péči.
  • Vybrat lokalitu pro výstavbu nové LDN.
  • Pokračovat ve smluvním zajištění lůžek následné péče s finančním příspěvkem v Nemocnici milosrdných sester svatého Karla Boromejského a Domově svatého Karla Boromejského.
  • Formou finančního příspěvku podporovat poskytování lékařské pohotovostní služby pro občany MČ Praha 6 v ÚVN-Vojenské fakultní nemocnici.
  • Společně s ÚVN pořádat preventivní a edukační akce, včetně Dne zdraví zajistit rekonstrukci polikliniky Pod Marjánkou v návaznosti na výsledky vypracované analýzy a vyřešení památkové ochrany, v průběhu rekonstrukce nabídnout lékařům náhradní prostory.

 

Prevence rizikového chování

Oblast prevence rizikového chování u dětí a mládeže je v Městské části Praha 6 realizována v rámci programu Zdravá Šestka. Zahrnuje především aktivity v následujících oblastech prevence:

  • užívání návykových látek
  • kriminalita a vandalismus
  • násilí a šikana (včetně kyberšikany)
  • rasismus, xenofobie, extremismus
  • nelátkové závislosti, patologické hráčství (gambling)

V rámci programu Zdravá Šestka je také podporováno vzdělávání odborníků z řad pedagogů, metodiků prevence, ředitelů škol a policistů. Program Zdravá Šestka dále zajišťuje kulturně-preventivní akce pro širokou veřejnost (Ladronkafest, Měsíc Zdravé Šestky) a každoročně se zapojuje do preventivní akce Antifetfest, zaměřené na filmovou tvorbu dětí a mládeže s tématem rizikového chování.
Důležitou součástí preventivních aktivit na Praze 6 je služba psychologů, kteří pravidelně působí na sedmnácti základních školách Prahy 6. Služby psychologů Praha 6 zajišťuje již od roku 1999 a v Praze se jedná o zcela ojedinělý projekt.
Cílem v této oblasti je předcházet problémům a následkům spojeným s rizikovým chováním, případně zamezit jejich rozšíření a minimalizovat jejich dopad na jedince i občanskou společnost.

Cíle a priority:

  • podpořit rozšíření ambulantní poradenské a terapeutické služby pro děti, mladistvé, dospívající a jejich rodiny, kteří jsou ohroženi důsledky užívání návykových látek nebo se nacházejí v jiných obtížných situacích.
  • Podpořit a rozšířit preventivní programy na všech základních, středních, praktických a speciálních školách a nadále podporovat rozvoj odborné péče školních psychologů pro děti a rodiče.
  • Podpořit dotační programy v oblasti prevence rizikového chování, nízkoprahové kluby, terénní sociální práci a organizace pracující s ohroženými dětmi a mládeží.
  • Zvyšovat odbornou způsobilost ředitelů, školních metodiků prevence a ostatních pedagogických pracovníků škol a školských zařízení v oblasti rizikového chování.
  • Zajistit odborné vzdělávací kurzy pro strážníky Městské policie a Policie ČR v oblasti rizikového chování.
  • Na základních školách nadále zachovat odbornou péči školních psychologů pro všechny zainteresované (děti, rodiče, pedagogové).
  • Podporovat zdravý životní styl dětí a mládeže, zejména aktivní způsob trávení volného času.
  • Pokračovat v realizaci amatérské filmové soutěže s preventivním zaměřením „Antifetfest aneb Jde to i jinak“.
  • Celoměstskými akcemi Ladronkafest a Měsíc Zdravé Šestky nadále prezentovat bohatou nabídku volnočasových aktivit a informovat veřejnost o programu Zdravá Šestka.
  • Spolupracovat s MHMP ve všech formách protidrogové prevence.

 

Bezpečnost

Praha 6 je jednou z nejbezpečnějších částí Prahy. V posledních letech klesají počty majetkových deliktů, objasněnost trestných činů se zvyšuje. Naší prioritou bude nadále podpora činnosti Městské policie a Policie ČR. Zaměříme se na ochranu obyvatelstva a zajištění připravenosti na mimořádné události. Realizován bude čtyřletý bezpečnostní projekt s cílem vytvořit základní dovednosti a rozšířit dosud získané vědomosti obyvatel v oblasti bezpečnosti.

Cíle a priority:

  • bezpečná cesta do školy – komplexní projekt zahrnující zvyšování bezpečnosti chodců na přechodech pro chodce, zejména zapojením rodičů či prarodičů při dohledu nad přechody u základních škol.
    • Podpořit materiálně využívání reflexních prvků a to zejména pro všechny žáky prvních a druhých ročníků ZŠ.
    • Aktivně zapojit děti zábavnou formou za použití speciálně navržených omalovánek, pexes a hracích karet do prohloubení správných návyků v oblasti bezpečného pohybu po komunikacích.
  • Rizikové objekty - provádět pravidelnou kontrolu a opatření s cílem minimalizovat bezpečnostní rizika, a to i s využitím metodiky, zpracované pro MČ Praha 6 Institutem forenzních bezpečnostních studií a managementu, prostřednictvím pracovní skupiny, která pro řešení rizik v těchto objektech byla jmenována.
  • Činnost policistů, strážníků a hasičů podpořit finanční dotací, motivačními odměnami za mimořádné výkony a nákupem technického vybavení.
  • Rozšířit projekty prevence kriminality se zaměřením na mládež a seniory formou přednášek, exkurzí a osvěty, a to zejména v oblasti IT bezpečnosti, odmítání nevýhodných produktů a předcházení předlužení.
  • Realizovat profesionální výuku první pomoci ve všech základních školách, včetně akreditovaných školení pedagogů pro zotavovací akce dětí.
  • Provést postupně bezpečnostní audity ve školách, následně budeme realizovat doporučená opatření.
  • Materiálně a formou osvěty podpořit využívání bezpečnostních reflexních prvků nejen u dětí, ale také seniorů a handicapovaných.
  • Uskutečnit přípravu obyvatel na mimořádné události formou zážitkových bloků.
  • Zmodernizovat kamerový systém výměnou stávajících, analogových kamer za nové, digitální.

 

Kultura

Praha 6 bude důsledně koordinovat svou kulturní politiku s hlavním městem Prahou coby nejvýznamnějším aktérem kulturního života v Praze včetně jejího financování. V této souvislosti připravíme sociologickou studii skutečných kulturních potřeb obyvatel Prahy 6, a to hned v prvním roce volebního období. Výsledky výzkumu využije v praktické kulturní politice městské části. Úzce budeme spolupracovat s institucemi sídlícími v Praze 6 coby přirozenými partnery kulturních událostí, zejména pak s Posádkovým velitelstvím Praha AČR, Kampusem Dejvice (VŠCHT, ČVUT, NTK, ÚOCHB, UK), církvemi, Břevnovským klášterem, Dejvickým divadlem, divadlem Semafor, Památníkem národního písemnictví, muzeem Stará čistírna a dalšími. Základem financování ostatní kultury v městské části zůstává transparentní, spravedlivý a srozumitelný dotační systém, který přirozeně podporuje kulturní aktivity občanů, spolků, občanských iniciativ a činnosti uměleckých skupin.

Cíle a priority:

  • zachovat jednoleté a víceleté dotační programy i malé rychlé provozní příspěvky jednorázovým kulturním a společenským událostem a na jejich financování využít rozpočet MČ Praha 6 a obdržené prostředky z výherních automatů prostřednictvím MHMP. Rozpočet dotačních programů zůstane zachován i v případě, že čerpání prostředků MHMP z výnosů z loterijní činnosti se bude snižovat.
  • Zachovat velké, stěžejní, kulturně-společenské akce Prahy 6 financované přímo z rozpočtu pro daný rok: Velikonoce, Festival ambasád, Hudební festival ve Hvězdě, Opera v Šárce, Den Prahy 6 včetně udílení čestných občanství, Vánoce.
  • Vyhledat strategické partnery pro spolufinancování hlavní kulturně společenské akce v daném roce.
  • Pro rok 2019 připravit jako hlavní kulturně společenskou akci roku oslavy trojnásobného výročí: 15 let od vstupu do EU, 20 let od vstupu do NATO, 30 let od listopadových událostí roku 1989.
  • Rekonstrukci bitvy na Bílé hoře v roce 400. výročí 2020 podpořit v provedení odpovídající významu tohoto historického data v návaznosti na rekonstrukci bělohorské mohyly.
  • Soustavně podporovat komunitní život a přirozená komunikační centra jednotlivých čtvrtí Prahy 6 (Kino Dlabačov a KC Kaštan v Břevnově, pobočku Městské knihovny na Petřinách, amfiteátr a sokolovnu na Hanspaulce, budoucí areál v komplexu Papírenská a bývalé nádražní budovy v Bubenči, nově vzniklého kulturního centra v zámečku Veleslavín, případně další).
  • Realizovat rekonstrukci a přístavbu historického, památkově chráněného objektu Kaštan v Břevnově s cílem rozšířit a zkvalitnit místní kulturní nabídku. V předpolí objektu zavést tradici dalších farmářských trhů na území MČ Praha 6.
  • Společně s probíhající rekonstrukcí vybrat soutěží provozovatele víceúčelového objektu v bývalém nádraží Bubeneč na základě závěrů proběhlé participace.
  • Při pořádání kulturních akcí iniciovat spolupráci s okolními městskými částmi a blízkými obcemi (MČ Praha 1, 5, 7, 17, obce Lysolaje, Roztoky, Suchdol, Únětice).
  • Plnohodnotně zajistit provoz letního kina v parku Maxe Van Der Stoela včetně instalace víceúčelového mobiliáře.
  • Vypsat samostatný dotační titul na podporu lokálních periodik.
  • Připravit dlouhodobý celoroční výstavní program do veřejného prostoru pro 30 oboustranných exteriérových panelů, v němž nabídneme prostor i jiným gescím případně dalším kulturním institucím.
  • Podle zájmu obyvatel podporovat alternativní kulturu v ulicích a parcích, umožnit příslušné zábory bezplatně formou spolupořadatelství MČ Praha 6.

 

Památková péče

Památková péče nebo také ochrana památek je cílená snaha společnosti o zachování vybraných částí movitého a nemovitého kulturního dědictví a to od jednotlivých objektů a uměleckých děl přes významné architektonické soubory až po hodnotné urbanistické struktury. Je to snaha o zachování veškerého světového dědictví, tj. kulturních i přírodních památek.

Cíle a priority:

vzhledem k tomu, že městská část nemá žádné pravomoci v oblasti památkové péče, bude soustřeďovat svoji činnost do těchto oblastí:

  • vlastní zásahy v území
    • správa soch, pomníků a pamětních desek
    • péče o drobnou architekturu – zvoničky, kapličky, hřbitovy, poutní cesty, historické artefakty (patníky, zábradlí…)
  • zajišťování forem financování zásahu v oblasti památkové péče
    • získávání financí od soukromých subjektů – založení donátorského systému pro konkrétní objekty či areály
    • získávání financí od státních a obecních organizací - formou dotační politiky, darů, příspěvků, …
    • vlastní dotační politika MČ P6 – památková dotace
  • podpora identifikace občanů s místem
    • vzdělávání, publikační činnost, zadávání studentských projektů k nedořešeným lokalitám naší čtvrti…)
    • podpora zachovávání historického odkazu našich předků (propagační a informační výstavy z oblasti rozvoje území a k významným milníkům naší společnosti)
  • tvorba názorů na významná území Prahy 6 s ohledem na jejich historii

 

Sport a volný čas

Praha 6 bude důsledně koordinovat svou politiku v oblasti sportu a volného času s hlavním městem Prahou coby významným aktérem v této oblasti včetně koordinace investic. MČ bude pomáhat sportovním subjektům formou stávajících dotačních programů a podporou tradičních soutěží pro různé věkové kategorie, především s důrazem na aktivity dětí a mládeže. Pro naplnění volného času a sportovního vyžití má Praha 6 výjimečně dobré podmínky. K dispozici je množství sportovišť, ať už v areálech škol a sportovních klubů, nebo v tělovýchovných a sokolských jednotách.

Cíle a priority:

  • podpořit sportovní vyžití všech věkových kategorií obyvatel Prahy 6 na venkovních sportovištích, které budeme průběžně kontrolovat, udržovat funkční a rozšiřovat o nové cvičební prvky.
  • Usilovat o dotace z MHMP na nová hřiště a sportovišť.
  • Zachovat následující dotační programy a na jejich financování využít rozpočet MČ Praha 6 a prostředky z výherních automatů obdržené prostřednictvím MHMP.
  • Aktivní Šestka - podpora pravidelné činnosti sportovních a volnočasových organizací pracujících s dětmi a mládeží do 26 let.
  • Sport a volný čas na Šestce I. - podpora jednorázových sportovních a volnočasových aktivit.
  • Sport a volný čas na Šestce II. - podpora jednorázových sportovních a volnočasových aktivit.
  • Senior & handicap sport na Šestce – podpora sportovních aktivit seniorů a osob se zdravotním postižením.
  • Zachovat a rozšířit přímou podporu formou platformy Aktivní město (příspěvek na pravidelnou činnost, ale také na městské i tradiční tábory apod.).
  • Zachovat tradiční akce Prahy 6 (Velikonoční zajda, Čarodějnice na Ladronce, Sportujeme v každém věku, Dětský den ve Hvězdě, Ladronkafest, Měsíc Zdravé Šestky, Sportujeme v každém věku II., Duše a dušičky, Mikuláš).
  • Sladit dotační programy MČ Praha 6 s grantovými tituly MHMP s cílem usnadnit co největšímu počtu sportovních a volnočasových klubů, oddílů, sokolských jednot, spolků i jednotlivců úspěšně žádat a následně čerpat finanční prostředky na sportovní a volnočasové akce. Rozpočet dotačních programů zůstane zachován i v případě, že čerpání prostředků MHMP z výnosů z loterijní činnosti se bude snižovat.
  • Podporovat tradiční sportovní a volnočasové soutěže a aktivity.
  • Naplnit skutečným obsahem existující memorandum o spolupráci s FK Duklou Praha a FTVS UK.
  • Připravit nová memoranda o dalším rozvoji spolupráce s TJ Tatran Střešovice, HC Hvězdou a Autoklubem Markéta při PSK Olymp Praha.
  • Stabilizovat provoz kluziště na Vítězném náměstí.
  • Pokračovat v podpoře projektu HMP - zimní běžkařské dráhy na Vypichu.
  • Rozvíjet areál volného času Ladronka podle dříve participovaného „Plánu pro Ladronku“ současně s omezením hlučných komerčních akcí tamtéž.
  • Iniciovat u hlavního města Prahy projekty na vybudování dvou sportovních hal na území Prahy 6, které investičně podpoříme.

 

Dopravní politika a infrastruktura

Doprava je jedním z klíčových subsystémů v životě města, se zcela zásadním dopadem na jeho bezporuchový chod, na životní prostředí a úroveň uspokojování dopravních potřeb jeho obyvatel. V současné době je již nezřídka vnímána jako obtěžující, zejména v segmentu automobilové dopravy. I když všechny negativní vlivy nelze jednoduše odstranit, smysluplnou a koncepční dopravní politikou je lze alespoň zmírnit. Jednou z cest je dostavba kapacitní dopravní infrastruktury (okruhy, radiály), která převede převažující dopravní výkony co nejdále od zastavěného území. Žádoucí je rovněž orientace na ekologicky šetrnější druhy dopravy (kolejové systémy). Je možné konstatovat, že řadu záměrů se podařilo v minulém období již realizovat, stejně tak je ale pravdou, že řada potřebných staveb na realizaci teprve čeká. Nelze jistě očekávat, že tyto stavby budou realizovány v rámci jednoho funkčního (volebního) období. Je ale třeba na přípravě jednotlivých staveb kontinuálně pracovat, nezpochybňovat již dohodnuté zásady a úzce spolupracovat s příslušnými investory. Městská část u dopravních staveb investorem totiž zpravidla není. Strategické dopravní stavby, které přesahují svým významem hranice městské části, jsou podrobně popsány v kapitole Strategický rozvoj.

Cíle a priority:

  • rada městské části se bude průběžně a intenzivně zabývat vývojem přípravy a realizace jednotlivých stavebních záměrů, tak, jak budou v následujících odstavcích postupně vyjmenovány.
  • Hlavní město Praha stále nemá dobudovaný Pražský okruh, Městský okruh, ani dokončené rekonstrukce železničních tratí. Tyto stavby jsou naprosto nezbytné pro komplexní a systémové řešení dopravy. Je nutné pokračovat v přerušené přípravě těchto zásadních staveb.
  • Rada bude průběžně vyhodnocovat a posuzovat zavedený systém Zón placeného stání, tak, aby byly odstraněny některé nedostatky, na které občané oprávněně poukazují. V této souvislosti bude vyvinuto úsilí o zahrnutí co největšího území do tohoto režimu parkování. Naším cílem je zavedení zón placeného stání na celém území městské části. V dalších jednáních s Hlavním městem Prahou se pokusíme dojít ke shodě a zavedení celoměstské parkovací karty, resp. Celoměstské zóny placeného stání.

Je ovšem nezbytné současně realizovat odstavná parkoviště (např. typu P + R) pro ty motoristy, kteří na naši městskou část přijíždějí zvenčí. Přestože již byly zprovozněny kapacitní garáže u křižovatky „Prašný most“ (a na Letné), zdaleka nemůžeme být se současným stavem spokojení. Parkovací kapacity je třeba budovat především na vnější straně rostlého města, tak, aby vozidla „z vnějšku“ do zastavěných oblastí vůbec nevjela. Podmínkou ovšem je napojení parkovacích kapacit na systémy kapacitní kolejové dopravy.
Stálou prioritou rady bude i nadále snaha o zvyšování bezpečnosti pěších v silničním provozu. Současné intenzity dopravy sice neumožňují drastické omezující zásahy do komunikační sítě (není za ní přiměřená náhrada), nicméně tam, kde se to ukáže jako nezbytné a reálné, budou i nadále přijímána dopravně inženýrská opatření ke zklidnění intenzity dopravy. Některé úkoly a cíle jsou kontinuální a ty proto přecházejí z jednoho funkčního období Rady do dalšího.

Rada MČ Praha 6 bude podporovat další přípravu a rozvoj strategicky významných dopravních staveb jako jsou:

silniční okruh kolem Prahy (dle platných ZÚR), další prodloužení trasy metra A, rozvoj tramvajových tratí, rozvoj železnice modernizací trati Praha – Kladno (s odbočkou na letiště), Komunikace Evropská – Svatovítská a její pokračování do Podbaby, rozvoj mezinárodního Letiště VH - podrobně uvedeno v kapitole Strategický rozvoj.

Tramvajová doprava

  •  Tramvajová trať Divoká Šárka – Dědina – Terminál JIH
    • Za předpokladu splnění podmínky vybudování parkovacího domu jako náhradu za rušená stávající parkovací místa v oblasti ulice Vlastina a okolí a tím i zajištění potřeb parkování místních obyvatel, zachování kvality života a bydlení podpořit záměr na vybudování nové TT z obratiště Divoká Šárka přes sídliště Na Dědině do oblasti Terminálu JIH, která obslouží kromě sídliště i obchodní centrum ŠESTKA a oblast Dlouhé míle. V první etapě, pravděpodobně do 5 let, předpokládáme dokončení stavby na úroveň obratiště „Dědinská“.

Autobusová doprava

  • Podporovat další vykrytí hůře dostupných lokalit autobusovou dopravou, s efektivním nasazením malokapacitních autobusů (již dosažena dopravní obsluha oblasti Baterií, příp. Baby).
  • Ve spolupráci s hlavním městem se pokusit o zavedení elektrobusů příp. i zavedení jiných, životnímu prostředí příznivějších typů dopravních prostředků.
  • Nadále sledovat možnost využití tunelů Městského okruhu pro vedení vybraných autobusových linek.

Automobilová doprava

  • Břevnovská radiála
    • Prosazovat obnovení prací na přípravě výstavby radiály, v tunelové variantě v úseku mezi křižovatkou Malovanka a Vypichem až k Pražskému okruhu.
  • Komunikace Evropská – Svatovítská (KES)
    • Prosazovat, ještě v tomto volebním období, výstavbu odlehčovací komunikace Evropská – Svatovítská, v redukované variantě. Součástí stavby je rovněž rekonstrukce Gymnasijní ulice a výstavba světelně řízené křižovatky Svatovítská x KES.
    • Zasadit se o zpracování studie proveditelnosti propojení KES s Podbabou.
  • Komunikace Veleslavínská
    • Zasadit se o kvalitativně lepší propojení Evropské třídy a Petřin rozšířením Veleslavínské ulice a kompletní rekonstrukcí souvisejících ulic.

Bezpečnost v silničním provozu

  • Ve spolupráci s Hlavním městem prosazovat přípravu a realizaci dalších záměrů dopravních staveb a opatření s ohledem na bezpečnost především pěších účastníků v silničním provozu
    • v odůvodněných případech zajistit budování vyvýšených a přisvětlených přechodů
    • pokračovat v zavádění zón „Tempo 30“ s pravidlem přednosti pravé ruky
    • pro zajištění a kontrolu povolené maximální rychlosti vozidel zajistit na vybraných místech osazení měřičů okamžité rychlosti vozidel
    • připravit a zajistit realizaci lokálních stavebních úprav ke zvýšení bezpečnosti a zkvalitnění zejména pěších tras včetně doplnění bezbariérových přechodů
    • v místech s okamžitou potřebou řešení dopravního režimu realizovat rychlá opatření formou dopravního značení a montovaných prvků (zpomalovací polštáře, dělící ostrůvky, montované prahy, zábrany apod.)
    • pokračovat v uplatňování telematických aplikací na hlavní komunikační síti
    • podpořit zařazení kurzů dopravní výchovy na všech základních školách s ohledem na bezpečnost dětí jako chodců a cyklistů
    • na vhodných a potřebných místech podpořit vybudování kruhových objezdů
    • provést analýzu zlepšení pěší prostupnosti na kapacitních komunikacích (Evropská, Patočkova, Bělohorská, Lipská atd.)

Cyklistická a pěší doprava

  • Podporovat a realizovat projekty zlepšení pěší dostupnosti a propustnosti v území.
  • Podporovat takové rozšiřování cyklostezek a cyklotras, které budou vycházet z reálného počtu jejich potenciálních uživatelů.
  • V návaznosti na celoměstský systém požadovat realizaci cyklistických komunikací v rámci připravovaných staveb na území Prahy 6.
  • Umožnit vstup veřejných půjčoven kol či elektrokol na území Prahy 6, avšak za podmínek, které neohrozí a neomezí účastníky silničního provozu, zejména pěších.
  • Prosadit zákaz provozu osobních přepravníků typu Segway na celém území Prahy 6.

Technický stav komunikací

  •  Pokračovat v obnově uličního parteru (tzv. chodníkového programu) v koordinaci se správci podzemních inženýrských sítí s cílem setrvalého zlepšování technického stavu chodníků a vozovek, řešení dopravy v klidu, bezpečnosti a obnovu uliční zeleně.
  • Koordinovat stavby inženýrských sítí a následné opravy komunikací a toto důsledně požadovat na Hlavním městě Praze.
  • Ve spolupráci se správcem opravit ty komunikace, tj. vozovky i chodníky, u kterých došlo nebo dojde k rekonstrukci inženýrských sítí. Připravovány jsou ulice Kladenská, Jaselská, Pilotů, Generála Píky, Zengrova, Wolkerova, Lotyšská, Ve Struhách, Šárecká, U Kolejí, Hládkov, Na Hutích, Pod Novým Lesem a průběžně budou zařazeny další na základě projednání se správci podzemních vedení.
  • Při opravách komunikací bude docházet k doplnění stromořadí v ulicích s ohledem na zachování počtu parkovacích míst.
  • V rámci oprav komunikací v čistě obytné zástavbě vytvořit zklidněné ulice a obytné zóny.
  • V rámci oprav komunikací prosazovat umisťování podzemních kontejnerů na tříděný odpad.
  • I nadále vyvíjet systematický tlak na Hlavní město Prahu v souvislosti s našimi požadavky na přípravu a realizaci staveb technické vybavenosti území
    • zahájení rekonstrukce inženýrských sítí a vybudování zklidněných ulic a obytných zón v oblasti kolem památné mohyly na Bílé Hoře
    • pokračování realizace rekonstrukcí inženýrských sítí a následně povrchů komunikací lokality Vokovic
    • pokračování realizace technické vybavenosti v lokalitě Baba
    • dokončení realizace technické vybavenosti v Šáreckém údolí.
  • Usilovat o včasné, průběžné a kvalitní opravy závad ve sjízdnosti a schůdnosti místních komunikací.
  • Při opravách komunikací ve vhodných případech požadovat aplikaci tzv. „tichého asfaltu“.

Zóny placeného stání (ZPS)

  • Usilovat o zavedení ZPS na celém území městské části.
  • Usilovat o zavedení celopražské karty a sjednocení podmínek provozu ZPS na celém území hlavního města.
  • Podporovat rozvoj ekologicky příznivějších vozů formou cenové politiky v ZPS.
  • Neustoupit v tlaku na hlavní město s cílem vybudovat systém P+R (a případně dalších typů parkovišť) v severozápadním segmentu Prahy a na vhodných místech Středočeského kraje.

 

Smart City – chytré město

Město, které chytře, smysluplně a šetrně využívá moderní technologie a přístupy vedoucí ke zkvalitnění života v něm, k jeho efektivnějšímu řízení, k zachování přírodních zdrojů a energetické udržitelnosti. Při realizaci konceptu chytrého města – Smart city bude vždy dána přednost funkčním řešením před prostým využíváním technologií. Smart city bude úzce provázáno s efektivním sběrem, zpracováním a sdílením dat, při důkladné ochraně soukromí. Na základně sběru těchto dat budou přijímaná chytrá rozhodnutí.

Cíle a priority:

  • optimalizace procesů snižování nákladů, využití informací v oblastech energetiky, dopravy, veřejných budov, životního prostředí.
  • Využití prvků Smart city pro zlepšení práce v rámci
    • odpadového hospodářství obce
    • řízení a sledování dopravy
    • bezpečnosti na území MČ.
  • Vytvoření aplikace, která nabídne široké spektrum agend pro efektivní komunikaci s veřejností (např. zpětná vazba k problémům v životním prostředí, úklidu, atd.).
  • Podpora elektromobility, zejm. zřizováním dobíjecích míst pro elektromobily.

 

Otevřenost

Program otevřenosti radnice a zapojování veřejnosti do některých typů rozhodování je jedním z klíčových motivů rady. Navazuje na předchozí období, kdy se jako otevřená data začaly zveřejňovat faktury, majetek, smlouvy, účast na jednání komisí a výborů, hlasování a také platové poměry radních, vedoucích odborů a členů komisí a výborů. Rozvinuly se částečné metody účasti veřejnosti, jako participativní rozpočet Nápad pro Šestku nebo jednotlivé participační postupy při významnějších záměrech.

Rada má zájem na budování profesionální radnice jako služby pro širokou veřejnost nejen z Prahy 6. Úřad zajistí vysoký standard poskytovaných služeb odpovídajících současným požadavkům na elektronizaci procesů, komunikaci prostřednictvím moderních technologií či rozsah poskytovaných informací. Odbornost v rozhodovacích procesech bude vyvážena participací s laickou veřejností.

Rada má zájem přistupovat k občanovi, jako ke klientovi. Radnice potom slouží jako místo, kde občané dokáží rychle a efektivně vyřešit své požadavky. Rada se zároveň snaží maximálně sdílet svou představu o směřování městské části, aby byl zajištěn její rozvoj a zároveň městská část nepřišla o svou tradiční podobu a úroveň.

Oblast otevřené radnice vychází ze vzájemné důvěry mezi vedením městské části a jejími občany, že všichni jednají „pro dobro“ města, ve kterém žijí. Rada se zavazuje, že se bude snažit vycházet vstříc požadavkům občanů a zároveň má ambici městskou část posunout kupředu.

Cíle a priority:

Otevřená radnice

  • Pracovat na maximálně snadném, přehledném a dostupném přístupu k informacím pro všechny skupiny občanů.
  • V oblasti transparentního hospodaření a další činnosti MČ Praha 6 pokračovat, rozšiřovat, zkvalitňovat a zpřehledňovat zveřejňování:
    • všech smluv
    • veřejných zakázek včetně záměrů
    • faktur
    • platových poměrů
    • majetku
    • docházky členů komisí a výborů.
  • V oblasti vyřizování požadavků občanů zavést:
    • elektronickou rezervaci termínů,
    • průběžné vyhledávat a uzpůsobovat vhodné agendy tak, aby si je občané mohli zařídit z domova přes internet.
    • maximum agendy vést v elektronické formě.
  • Principy transparentnosti aplikovat i u městských společností a organizací se zohledněním její povahy.
  • Zavést mapový informační systém (GIS) jako klíčový komunikační nástroj radničního webu, včetně záměrů v území (zejména samosprávy).
  • Pokračovat v pravidelném setkávání starosty a dalších představitelů se spolky Prahy 6 a další veřejností k významným tématům.
  • Oprášit transparentní přehled připravovaných projektů a studií, včetně probíhajících změn a podnětů územního plánu, a provést jejich revizi.
  • Zveřejňovat datové sady vždy, pokud tomu nebrání právní či jiný vážný technický nebo finanční důvod. Data a datové sady budeme zveřejňovat zejména pomocí GIS.
  • Zpřesnit jednací řády, etické kodexy a standardy jednání členů zastupitelstva, výborů, komisí a zaměstnanců, zejména z hlediska střetu zájmů, legitimity, transparentnosti jednání a též efektivity.

Participace

  • Podporovat zájem občanů o dění v městské části, hledat cesty, jak společně zlepšovat život v našem městě.
  • Pokračovat v participačním rozpočtování Nápad pro Šestku (ověřit možnosti využití participačního rozpočtování i v jiných oblastech než investice do území – například elektronické či webové aplikace, cílené úpravy a kultivace zanedbaných prostor či volnočasové aktivity).
  • Podporovat místní, sousedské a komunitní sdružení a organizace.

Média

  • Pokračovat ve vydávání radničního měsíčníku Šestka, který bude i nadále sloužit k informování občanů MČ Praha 6.
  • Zajistit stránku spolků v radničním měsíčníku Šestka.
  • Dokončit modernizaci webových stránek MČ Praha 6.
  • Ověříme možnosti využití moderních technologií pro včasné informování občanů v případě náhlé události v jejich okolí.
  • Nástroje eTržiště a eAukce rozšířit do dalších námi zřizovaných organizací.

 

Rozpočet, finanční plány a ekonomika

Veřejné a transparentní hospodaření s finančními prostředky považuje Rada Městské části Praha 6 za samozřejmost a v průběhu celého svého volebního období se bude touto zásadou řídit. Občané Prahy 6 mají nejen právo seznámit se s rozpočtem, s jeho projednáváním a schvalováním, mají též právo být informováni o dalších finančních nástrojích hospodaření městské části.

Vedení radnice bude prosazovat odpovědné a efektivní hospodaření s veřejnými finančními prostředky, bez zadlužení. Jedním z pilířů bude vyrovnaný rozpočet mezi příjmy a běžnými výdaji. Zajistíme spolufinancování akcí a projektů MČ s využitím dostupných dotačních programů EU, případně z rozpočtu HMP a příslušných ministerstev.

Cíle a priority:

  • Zabezpečit průkazné nakládání s finančními prostředky městské části v souladu s principem 3 E – hospodárnosti (economy), efektivnosti (effectiveness) a účelnosti (efficiency). Investovat tak, aby nedošlo k zadlužení. Požadovat od zástupců hlavního města Prahy stabilizaci finančních vztahů za účelem vyrovnané příjmové základny městské části.
  • Občanům Prahy 6 předkládat srozumitelné a aktuální přehledy o nakládání s financemi městské části.
  • Vytvořit dlouhodobý investiční plán, který bude navazovat na střednědobý rozpočtový výhled. Prioritou bude výstavba školských a sociálních zařízení.
  • Z mimorozpočtových zdrojů MČ Praha 6 financovat pouze kapitálové výdaje.
  • Zabezpečit také s principem 3 E nakládání s finančními prostředky městské části v rámci provozního příspěvku svých zřízených příspěvkových organizací a subjektů zřizovaných městskou částí.
  • V rámci uchování kulturních hodnot a významných objektů městské části získávat další zdroj financování formou výzev na donátorství.
  • Dbát na přísné dodržování rozpočtové kázně při nakládání s veřejnými finančními prostředky:
  • průběžným sledováním rozpočtového plnění a hospodářského výsledku zdaňované činnosti;
  • systémovým a hospodárným zapojováním finančních prostředků do hospodaření obce;
  • řídit se zásadou, že běžné výdaje budou rozpočtovány pouze do výše rozpočtových příjmů; důsledným podložením rozpočtových výdajů skutečnými potřebami městské části.
  • Důrazem na prověření podkladů při tvorbě návrhu rozpočtu na následující rok přispět k celkovému snížení počtu vnitřních rozpočtových úprav:
    • důslednou kontrolou účelnosti, hospodárnosti a efektivity vynakládání veřejných finančních prostředků v rámci aplikace zákona č.320/01 Sb. ve znění p. p.
    • Při správě aktiv důsledně dodržovat konzervativní přístup. Prověřovat nové možnosti zhodnocování finančních prostředků městské části.
    • Nadále usilovat o stabilizaci finančních vztahů s hlavním městem Prahou za účelem vyrovnané příjmové základny městské části s ohledem na celkovou daňovou výtěžnost Městské části Praha 6. Aktivně se účastnit procesu případných dalších změn stávající metodiky propočtu dotačních vztahů k městským částem, které budou připravovány Magistrátem hl. m. Prahy.
    • Zajistit přehlednou a podrobnou prezentaci rozpočtu (v tzv. rozklikávací formě) na webových stránkách Městské části Prahy 6 s možností otevření detailu každé položky rozpočtu.
    • Na základě analýzy forem participativního rozpočtu zajistit aplikaci prvků do rozpočtu naší městské části.

 

Hospodaření s majetkem

Vzhledem ke skutečnosti, že současné vedení radnice nedoznalo po loňských komunálních volbách zásadnějších personálních změn, je jeho prvořadým cílem navázání na Programové prohlášení 2014 – 2018 a dokončení těch cílů, k jejichž naplnění do současné doby nedošlo. V daném ohledu se tak jedná zejména o dokončení reorganizace společnosti SNEO, a.s., kdy doposud uskutečněné změny se jeví jako nedostatečné, důraz bude kladen na posílení komunální divize společnosti SNEO, a.s., odpovídající transparentnost a dále zejména na průběžnou kontrolu ze strany městské části jako jediného vlastníka. SNEO a.s. zůstává jediným správcem nemovitostí. V souvislosti s reorganizací společnosti SNEO a.s. souvisí i vytvoření nového útvaru v rámci ÚMČ Praha 6, který bude mít na starosti veškeré investiční akce hrazené z kapitálových výdajů MČ Praha 6 a naváže tak na tradici investičního odboru, jenž na ÚMČ Praha 6 existoval do roku 2011. Dalším významným úkolem, jehož splnění jsme si v majetkové oblasti v tomto volebním období předsevzali, je dokončení zpracování přehledné a ucelené elektronické majetkové mapy pokrývající území MČ Prahy 6. Mapa bude poskytovat srozumitelný přehled nejen o majetku ve svěřené správě MČ Praha 6, ale též o majetku hl. m. Prahy a státu. Jedním z nových nejvýznamnějších cílů je potom zastavení prodeje strategického majetku.

Cíle a priority:

  • pokračovat v prodeji pozemků pod bytovými domy a tzv. pozemků s nimi souvisejících. V dané souvislosti provést komplexní revizi nájemních vztahů u pronájmu pozemků s cílem navýšení nájemného, resp. získání nájemného v jeho obvyklé výši.
  • Prověřit faktický stav pozemků s důrazem na zamezení jejich neoprávněného užívání a odstranění majetkoprávních nedostatků.
  • Provést revizi hospodárnosti objektů zvláštního určení.
  • Provést revizi výše nájemného stanoveného v souladu se znaleckými posudky u nájemních vztahů na pronájem bytů a dále v bytovém domě „Nová Ořechovka“ s cílem jeho úpravy.
  • Zpracovat aktualizaci a doplnění „Zásad a podmínek pro nakládání s byty…“.
  • Zpracovat pravidla pro pronájem profesních bytů.
  • Sestavit strategii pronájmu nebytových prostor v návaznosti na jejich umístění v městské části a veřejnou vybavenost s důrazem na dostupnost služeb občanům v daném místě.
  • Při pronájmu, resp. prodlužování nájmů restauračních zařízení požadovat zajištění veřejného přístupu k toaletám.
  • Prověřit všechny pohledávky starší 10 let z hlediska jejich vymahatelnosti a v návaznosti na zjištěné skutečnosti navrhnout vhodný způsob dalšího nakládání s nimi.
  • Zrekonstruovat budovu Dejvická 4 s funkčním využitím restaurace, nebytové prostory, bytové jednotky vyššího standardu a studia.
  • Zahájit kroky vedoucí k výstavbě tzv. startovacích a profesních bytů na pozemcích parc. č. 1910/2, 1912/2, 1914/2 a 1916/3 v k. ú. Ruzyně mezi ulicemi Stochovská a Rakovnická v blízkosti železniční tratě Kladno-Praha dle zpracované regulace.
  • V souladu s výsledky participace provést rekonstrukci budovy bývalého železničního nádraží Praha – Bubeneč.
  • Usilovat o získání pozemků ve vlastnictví hl. m. Prahy pro vybudování komunálního dvora pro potřeby SNEO a.s.
  • Společně se SNEO a.s., která vlastní pozemky v místě stavební proluky v ulici Generála Píky pokračovat v činnosti směřující k výstavbě bytového domu.
  • V koordinaci s HMP usilovat o znovuzískání pozemků v okolí koupaliště Džbán pro vznik moderního sportovně rekreačního areálu.

 

MEZINÁRODNÍ VZTAHY

Na území Prahy 6 sídlí převážná část zahraničních a diplomatických misí v České republice a roste počet cizinců, kteří zde mají trvalý pobyt. Cizinci jsou častými návštěvníky i s ohledem na  přítomnost   hlavního   mezinárodního   letiště.  Tento  trend  je   nutné  brát  v úvahu  jak v koncepci rozvoje území městské části, tak při plánování dopravy a dalších aktivit včetně specifických bezpečnostních rizik. V minulosti se rovněž osvědčilo aktivní zapojování jednotlivých zastupitelských úřadů do života Prahy 6, ať už jejich podílem na květinové výzdobě veřejných prostranství Prahy 6, či účasti na Festivalu ambasád, který každoročně přiláká na Vítězné náměstí kolem patnácti tisíc návštěvníků. Praha 6 má uzavřeno celkem deset partnerských smluv s municipalitami v Německu, Chorvatsku, Itálii, Francii, Turecku, Gruzii, Rakousku, Rusku a Francii. Partnerství s těmito městy probíhá především na výměně zkušeností v mnoha oblastech, kulturní spolupráci a vzdělávání.

Cíle a priority:

  • Zrevidovat uzavřené partnerské smlouvy - oslovit všechna  partnerská města, zda chtějí v partnerství pokračovat a za jakých podmínek
  • Nabídnout turistům atraktivitu městské části Praha 6
  • Zapojit cizince žijící na území městské části Praha 6 do komunitního života
  • Navázat nová aktivních partnerství
  • Výměnné pobyty pro žáky ZŠ
  • Stáže pro studenty SŠ
  • Poznávací výlety pro seniory
  • Výstavy  v  partnerských  městech,  kde představíme jak  městskou  část  Praha  6, tak její významné  osobnosti
  • Pořádat  více  kulturně-společenských  akcí  zapojujících  zastupitelské  úřady, jako  např. Festival ambasád
  • Zapojit  zastupiteské  úřady  do  výuky  ve  školách  (prezentace  jejich  země  v  hodinách zeměpisu, atd.)
  • Anglická stránka v časopisu Šestka