Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
COVID-19 / KORONAVIRUS : : kompletní a průběžně aktualizované informace
Úvodní stránka ›› Akce a novinky ›› Aktuality ›› detail/podstránka

Do datové schránky Prahy 6 chodí první zprávy

Radnice Prahy 6 používá od pátku 23. 10. 2009 datovou schránku, jejichž prostřednictvím komunikuje elektronicky se všemi, kteří ji mají také aktivní. Doručení dokumentu má stejnou právní váhu jako doručení do vlastních rukou.


náhled souboru
”Ti, kdo mají zřízenou datovou schránku, mohou posílat a přijímat úřední dokumenty v elektronické podobě jako datovou zprávu. Jedná se o náhradu klasické listinné podoby,” vysvětluje starosta Tomáš Chalupa.

První podání na radnici Prahy 6 bylo učiněno hned první den fungování ve 14:09:41. Povinnost mít aktivní schránku byla přitom stanovena k datu 1. listopadu, tedy o týden později. Radnice Prahy 6 přijala k dnešnímu dni 101 elektronických zpráv a do datových schránek odeslala celkem 113 zpráv.

“Velký přínos zatím vidíme na podatelně úřadu při odesílání pošty, kdy se potřebná data natahují automaticky a nemusí se vypisovat ručně,“ hodnotí tajemnice radnice Lenka Pokorná. Přiznává také, že informatici radnice řešili problémy spojené s rozjezdem. „Datová schránka je napojena na spisovou službu a je kontrolována třikrát denně našimi pracovníky. Na úřadě používáme různé aplikace pro různé typy agendy a do všech jsme implantovali datové schránky.“

Pomocí datové schránky může uživatel komunikovat pouze s celým úřadem. Nejde tedy o e-mailovou schránku, kterou obsluhují jednotliví zaměstnanci úřadu. Pokud do schránky dorazí dokument, uživatel si může nastavit, aby mu přišlo upozornění na mobilní telefon nebo na e-mail. Za doručení dokumentu je považováno přihlášení se do datové schránky.

Datové schránky zřizuje a spravuje Ministerstvo vnitra, které je také správcem tohoto informačního systému. Od 1. listopadu jsou datové schránky povinné pro všechny právnické osoby zapsané v obchodním rejstříku a orgány veřejné správy, tedy i města, úřady a další instituce.


Co to vlastně je datová schránka a k čemu slouží?
Datová schránka je elektronické úložiště, které je určeno k doručování orgány veřejné moci, provádění úkonů vůči orgánům veřejné moci. Datové schránky zřizuje a spravuje Ministerstvo vnitra, které je také správcem informačního systému datových schránek.

Kdo má zřízenou datovou schránku?
Orgánům veřejné moci (sem patří i Městská část Praha 6), právnickým osobám zřízeným zákonem, právnickým osobám zapsaným v obchodním rejstříku, organizačním složkám zahraničních právnických osob zapsaným v obchodním rejstříku a insolvenčním správcům byly datové schránky zřízeny ze zákona. Ostatní mohou o zřízení datové schránky požádat Ministerstvo vnitra.


Martin Šalek
tiskový mluvčí MČ Praha 6
msalek{zavináč}praha6{tečka}cz
tel.  220 189 957
mob.  602 316 908
ICQ 199–901-370



--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/aktuality/do-datove-schranky-prahy-6-chodi-prvni-zpravy-2009-11-11 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz