Na hlavní ranvej ruzyňského letiště se vrátil provoz

Lidé na Bílé Hoře, v Ruzyni nebo v Řepích budou mít po třech týdnech opět klidnější spaní. Letiště totiž včera krátce po šestnácté hodině otevřelo upravenou hlavní dráhu. Letadla tak vzlétají směrem na Unhošť a přistávají směrem od Suchdola.
Hlavní foto

Ranvej byla uzavřena kvůli pokládce protiskluzové vrstvy, která která má zvýšit bezpečnost při přistání a startech letadel, a veškerý provoz na letišti byl přesunut na vedlejší dráhu.

Úprava přišla Letiště Praha na 57 milionů korun. Protiskluzová úprava z čedičového kameniva a pojiva na bázi epoxidových pryskyřic zvyšuje brzdné účinky povrchu dráhy a tím přispívá ke zvýšení bezpečnosti provozu letadel zejména za silného deště a v zimním období. 

Během srpnové uzavírky se stihly i práce, které Letiště Praha provádí v rámci podzimní pravidelné údržby. Díky tomu odpadne tradiční podzimní výluka na hlavní dráze.

Záložní dráhu přes Bílou Horu a Řepy, která se jinak otevírá pro letadla i v případě silného bočního větru, loni použilo jen osm procent letů, v opačném směru téměř sedm procent. Definitivním řešením, které lidem uleví od hluku, bude až výstavba další dráhy, naplánovaná na rok 2013.

Provoz na ruzyňském letišti se každoročně zvyšuje. Za letošní pololetí počet vzletů a přistání letadel stoupl o šest procent na téměř 84.000, počet cestujících vzrostl o devět procent na rekordních 5,58 milionu. Nyní poskytuje Letiště Praha odbavování letadel a zajišťování bezpečnosti letecké dopravy více než 50 leteckým společnostem spojujícím Prahu přímou linkou se 120 destinacemi po celém světě a šesti nákladovým dopravcům.

Související články

Praha 6 se stala dějištěm 3. společného pracovního jednání k dopravní situaci v severozápadní části Prahy a přilehlého regionu. Tato schůzka navázala na listopadové setkání zástupců měst, obcí a klíčových dopravních organizací s cílem pokračovat v hledání konkrétních kroků pro zajištění plynulé dopravy a preference veřejné hromadné dopravy.

Celý článek 11. 6. 2025

Praha 6 pokračuje v úspěšném zavádění školních ulic, které přispívají ke zvýšení bezpečnosti dětí a podpoře udržitelné dopravy v okolí škol. Po pozitivních zkušenostech u základních škol Hanspaulka a Na Dlouhém lánu se městská část rozhodla od nového školního roku implementovat tento koncept i u dalších tří škol: ZŠ T. G. Masaryka (Falcká a Malobřevnovská ulice), ZŠ Pod Marjánkou (ulice Pod Marjánkou) a ZŠ Dědina (ulice Žukovského a Pod Cihelnou).

Celý článek 2. 6. 2025