Nejnovější obrazy Martina Krajce vznikly přímo na podnět prostorů Villy Pellé. Ve velkoformátových malbách shrnul svoji dlouhodobou malířskou zkušenost, přicházejí se vzrušenými vizuálními zážitky, založenými na suverénní malířské technice a návratných námětech, odkazujících až k počátkům jeho dvacetileté tvorby, ještě před dobu, kdy vstoupil na pražskou Akademii výtvarných umění, kde studoval v ateliéru Michala Rittsteina.
Martin Krajc pro Villu Pellé připravil obsáhlý, dosud nikde nevystavený soubor obrazů, předznamenaný několika zátišími z roku 2022, na něž navazují rozměrné figurální obrazy, v nichž se často zátiší objevuje jako doprovodný motiv, pocházející převážně z letošního roku. Souběžně vznikaly protichůdné soubory, poukazující na hlavní rozpětí autorovy představivosti: rozmlžené pohledy do slavných výstavních síní, vedené přes monumentalizované obrysy dívčích těl, a triptychy, slučující nejrůznější malířské styly od baroka a rokoka po dnešek. Mezi těmito opačnými výrazovými polohami se v posledních letech odbývá Krajcova tvorba, stavící jej na jedno z předních míst mezi současnými figuralisty.