Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Jednací řád Zastupitelstva městské části Praha 6

Platný od: 1.7.2015

Důvod změn:

Schváleno usnesením ZMČ č. 135/15 ze dne 25.06.2015

Ke stažení:


Městská část Praha 6

Jednací řád

Zastupitelstva městské části

Zastupitelstvo Městské části Praha 6 (dále  jen „zastupitelstvo“) se usneslo  podle § 87 odst. 2 ve spojení s § 66 zákona č.  131/2000 Sb., o  hlavním městě Praze (dále jen „zákon“) na tomto svém jednacím řádu: 

 

Č Á S T   P R V N Í

ÚVODNÍ USTANOVENÍ

 (1) Jednací řád zastupitelstva upravuje podrobnosti o jednání zastupitelstva jako zejména způsob přípravy a průběhu jednání zastupitelstva a způsob kontroly jeho usnesení.

(2) O otázkách neupravených tímto jednacím řádem rozhoduje předsedající, je-li proti rozhodnutí předsedajícího vznesena námitka, rozhoduje zastupitelstvo hlasováním bez rozpravy. O dalších zásadách svého jednání, rozhoduje zastupitelstvo hlasováním.

(3) Jednací řád je závazný pro všechny členy zastupitelstva a účastníky zasedání zastupitelstv

(4) Členové zastupitelstva jsou povinni vykonávat svůj mandát osobně v souladu se svým slibem a nejsou přitom vázáni žádnými příkazy. Výkon funkce člena zastupitelstva se považuje za výkon veřejné funkce. 

 

Č Á S T   D R U H Á

PŘÍPRAVA ZASEDÁNÍ ZASTUPITELSTVA

 (1) Zasedání zastupitelstva jsou ustavující, řádná a mimořádná.

(2) Zasedání zastupitelstva svolává písemně a se sdělením navrženého programu jednání starosta, a to podle potřeby, nejméně však jednou za 3 měsíce.    

(3) Řádné zasedání  se koná podle potřeby, nejméně jednou za tři měsíce, a to zpravidla ve čtvrtek od 10:00 hodin.

(4) Starosta je povinen svolat zasedání zastupitelstva na základě písemné žádosti alespoň jedné třetiny všech jeho členů. Zasedání se v takovém případě musí konat nejpozději do 15 dnů ode dne, kdy byla doručena písemná žádost, která musí obsahovat předmět jednání, Úřadu městské části Praha 6 (dále jen „ÚMČ“).  Jedná se o zasedání mimořádné.

(5) Starosta je povinen svolat zasedání zastupitelstva též na základě písemné žádosti primátora  Hlavního města Prahy. Jedná se o zasedání mimořádné.

(6) Kromě výše uvedených důvodů je starosta oprávněn svolat i jiná zasedání zastupitelstva jako mimořádná, pokud to bude vyplývat z povahy programu zasedání (např. s ohledem na ustanovení § 8 písm. c) zákona).

(7) Ustavující zasedání nově zvoleného zastupitelstva svolává dosavadní starosta podle § 61 odst. 1 ve spojení s § 97 odst. 1 zákona. Jednání ustavujícího zasedání se řídí vlastním jednacím řádem.

(8) Kancelář městské části (dále jen „KMČ“) předá navržený program řádného zasedání zastupitelstva spolu s materiály k projednání nejméně 9 dnů předem do schránek členů zastupitelstva umístěných ve 4. patře budovy radnice a současně zpřístupní členům zastupitelstva materiály v elektronické podobě. Den předání materiálů a den zastupitelstva se do počítání lhůt nezapočítává.

Pro mimořádné zasedání zastupitelstva se předávají výše uvedené materiály stejným způsobem nejméně 7 dnů před jeho konáním.

(9) Přípravu  zasedání   zastupitelstva   organizuje  KMČ

Návrh usnesení pro  zasedání  zastupitelstva  předkládaný Radou městské části obsahuje  číslo a název tisku, návrh  usnesení,  odůvodnění , s  označením  předkladatele a zpracovatele materiálu. V návrhu programu se vždy uvede odkaz na již přijaté usnesení Rady městské části Praha 6 (dále jen „RMČ“) a jméno člena RMČ, který je odpovědný za předkládaný materiál.

Pro přípravu návrhů usnesení, které nejsou předkládány Radou městské části, se použijí předešlá ustanovení přiměřeně.

Zasedání zastupitelstva se číslují vzestupnými pořadovými čísly a usnesení zastupitelstva se označují rokem a vzestupnou řadou po sobě jdoucích pořadových čísel, a to po celé funkční období.

(10) KMČ informuje o místě, době a navrženém programu připravovaného řádného zasedání zastupitelstva na úřední desce ÚMČ a též způsobem umožňujícím dálkový přístup, případně též jiným vhodným způsobem, a to nejméně 9 dnů před jeho konáním. Pro mimořádné zasedání zastupitelstva se výše uvedené informace poskytují stejným způsobem nejméně 7 dnů před jeho konáním.

Na úřední desce ÚMČ a webové stránce MČ Praha 6 jsou informace zveřejňovány ve formátu umožňujícím strojové čtení.

 

Č Á S T   T Ř E T Í

ÚČAST NA ZASEDÁNÍ ZASTUPITELSTVA

 

čl.  I

Účast členů zastupitelstva

(1) Členové  zastupitelstva  jsou povinni  se zúčastnit každého jednání zastupitelstva, jinak jsou  povinni  písemně, nebo elektronickou formou,  se  omluvit  starostovi s uvedením důvodu. Za pozdní  příchod nebo  předčasný odchod se omlouvají předsedajícímu.

(2) Člen zastupitelstva je povinen  jednat a vystupovat tak, aby nebyla ohrožena vážnost jeho funkce.

(3) Účast na zasedání stvrzují členové zastupitelstva při příchodu na zasedání svým podpisem do prezenční listiny, stejně jako předčasný odchod.

(4) V průběhu zasedání může předsedající nechat zkontrolovat skutečný počet přítomných členů zastupitelstva.

(5) Na  světelných  tabulích elektronického hlasovacího zařízení je  prezentován  počet přítomných členů zastupitelstva a jejich jmenný seznam. Prezence se děje zasunutím přidělené identifikační karty do hlasovacího zařízení.

 

čl.  II

Účast dalších osob

 

(1) Zasedání  zastupitelstva se  zúčastňuje tajemník ÚMČ s hlasem poradním. 

(2) Vedoucí odborů ÚMČ nebo jejich zástupci a zástupce SNEO, a.s. jsou povinni zúčastnit se ustavujícího a řádného zasedání zastupitelstva.

(3) Vedoucí odborů ÚMČ nebo jejich zástupci jsou povinni zúčastnit se projednávání bodu programu zasedání mimořádného jednání zastupitelstva, které se týká činnosti jimi řízeného odboru

(4) Zástupci organizačních složek Městské části Praha 6 (dále jen „MČ Praha 6“), příspěvkových organizací MČ Praha 6 a právnických osob, ve kterých má MČ Praha 6 výlučná majetková práva, se účastní jednání zastupitelstva na základě předchozího vyžádání starosty, tajemníka či věcně příslušného člena RMČ.  

 

Č Á S T   Č T V R T Á

JEDNÁNÍ

čl.  I

Program jednání

 (1) Návrh programu jednání zastupitelstva stanoví a předkládá zastupitelstvu ke schválení RMČ. Občané a osoby uvedené v čl. III. odst. 6 mají právo vystoupit k návrhu programu v souladu s čl. IV. Každý člen zastupitelstva, výbor zastupitelstva a politický klub členů zastupitelstva (dále jen „klub“) má právo v rámci projednávání návrhu programu navrhnout doplnění nebo vypuštění bodu programu včetně odůvodnění v délce max. 5 minut. K návrhům se nevede rozprava, pokud Zastupitelstvo nerozhodne hlasováním bez rozpravy jinak. Ztotožní-li se předkladatel s návrhem na doplnění či vypuštění, o tomto návrhu se nehlasuje a stává se součástí návrhu předkladatele. O ostatních návrzích se hlasuje v opačném pořadí, než byly podány, a poté se hlasuje o návrhu programu jako celku.

(2) Na zasedání zastupitelstva může být jednáno jenom o věcech, které byly navrženy, resp. schváleny v programu. O zařazení dalších bodů programu, navržených v průběhu zasedání zastupitelstva, rozhodne zastupitelstvo hlasováním bez rozpravy.

Návrh na doplnění bodu programu v průběhu jednání zastupitelstva s odůvodněním v délce 5 minut mohou předložit pouze předsedové klubů.

 

 čl. II

Průběh zasedání zastupitelstva

(1) Jednání zastupitelstva řídí starosta či jím pověřený zástupce starosty (dále jen „předsedající“). Předsedající  zejména zahajuje   zasedání,  vyhlašuje výsledek  hlasování, dbá na  to, aby zasedání mělo  pracovní  charakter  a  věcný  průběh, uděluje slovo, odebírá slovo při překročení časového limitu pro vystoupení, vyhlašuje  přestávky zasedání a navrhuje ukončení zasedání.

(2) Není-li zasedání zastupitelstva zahájeno v čase, na který bylo svoláno, je předsedající oprávněn ohlásit ze závažných důvodů odklad zahájení zasedání zastupitelstva na pozdější hodinu téhož dne.

(3) Při zahájení zasedání předsedající prohlásí, že zasedání bylo řádně svoláno a konstatuje, zda zastupitelstvo je či není usnášeníschopné. Jestliže zastupitelstvo při zahájení zasedání:

a)   není usnášeníschopné, předsedající zasedání zastupitelstva ukončí a starosta svolá jeho náhradní zasedání tak, aby se uskutečnilo nejpozději do 15 dnů ode dne ukončeného zasedání

b)   je usnášeníschopné, konstatuje předsedající počet písemně omluvených a počet neomluvených členů zastupitelstva, oznámí jména členů zastupitelstva, kteří písemně požádali o omluvení neúčasti na jednání zastupitelstva, určí dva členy zastupitelstva k ověření zápisu ze zasedání a předloží návrh programu jednání.

(4) Zastupitelstvo volí na každém svém zasedání návrhový výbor, a to na návrh klubů. Návrhový výbor si ze svého středu zvolí předsedu, ten jedná jeho jménem. Návrhový výbor shromažďuje pozměňovací či doplňující návrhy a protinávrhy k navrhovaným usnesením a předkládá zastupitelstvu návrhy pro hlasování.

 

čl.  III

Projednávání jednotlivých bodů programu

(1) Projednávaný  bod programu uvede  předkladatel. U materiálů předkládaných radou příslušný člen RMČ nebo uvolněný člen ZMČ dle stanovených kompetencí, v případě jeho nepřítomnosti pak starosta, případně jím pověřený člen ZMČ. Po vystoupení předkladatele zahájí předsedající rozpravu k projednávanému bodu.

(2) Zastupitelstvo může na návrh člena zastupitelstva v průběhu zasedání hlasováním bez rozpravy  přesunout body programu, sloučit rozpravu ke dvěma nebo i více bodům programu či přerušit projednávání bodu.

(3) Členové zastupitelstva a tajemník se hlásí o slovo prostřednictvím elektronického hlasovacího zařízení  (v případě  jeho poruchy  zdvižením ruky).  

(4) Předsedající dává řečníkům slovo v pořadí uvedeném na tabuli elektronického hlasovacího zařízení. 

(5) Řečník, který není v okamžiku, kdy  je mu uděleno slovo,  v zasedací místnosti přítomen, ztrácí pořadí a musí se o slovo znovu přihlásit. 

(6) Požádá-li na zasedání zastupitelstva o slovo člen vlády nebo jím určený zástupce, senátor nebo poslanec, primátor hl. m. Prahy nebo čestný občan, musí mu být uděleno.

(7) Osobám uvedeným v odst. 6 a části V. uděluje slovo předsedající v pořadí dle svého uvážení. Předsedající má právo ujmout se slova kdykoliv za účelem řízení jednání.

(8) Předsedající uděluje slovo během zasedání zastupitelstva i dalším osobám, pokud to považuje za vhodné např. z důvodu odpovědi na vznesené dotazy, či reakce na technickou poznámku apod.

 

čl. IV

Účast občanů na zasedání

(1) Občané MČ Praha 6, kteří dosáhli věku 18 let a nejsou členy zastupitelstva, mohou na zasedání zastupitelstva vyjadřovat svá stanoviska v souladu s tímto jednacím řádem, a to vždy po úvodním slovu předkladatele. Vystoupení občana může trvat nejvýše 5 minut. Občan může k projednávanému bodu vystoupit pouze jednou.

(2) Ustanovení odstavce 1 se vztahuje i na fyzickou osobu, která dosáhla věku 18 let, je cizím státním občanem a je hlášena k trvalému pobytu v MČ Praha 6 stanoví-li tak mezinárodní smlouva, kterou je Česká republika vázána a která byla vyhlášena, jakož i na fyzickou osobu, která dosáhla věku 18 let a vlastní na území MČ Praha 6 nemovitost. Tuto skutečnost prokazuje výpisem z Katastru nemovitostí nebo obdobným dokladem.

(3) Osoby uvedené v odst. 1 a 2 se do diskuse hlásí na základě písemné přihlášky podané nejpozději v průběhu úvodního slova do zahájení rozpravy.

 

čl. V

Rozprava

(1) Předkladatel návrhu usnesení má právo na úvodní slovo. Po úvodním slovu předkladatele následuje rozprava, kterou řídí předsedající. Nejprve je dáno slovo občanům dle čl. IV, následuje rozprava zastupitelů. Předsedající je oprávněn udělit předkladateli případně dalším osobám slovo i mimo pořadí diskutujících, a to za účelem reakce na otázky a podněty vznesené v průběhu rozpravy. Po ukončené rozpravě se předkladatel vyjádří k uplatněným  připomínkám v závěrečném slově. Při úvodním a závěrečném slovu je předkladatel vázán časovým limitem v délce 10 min. Je-li více předkladatelů, může vystoupit v rámci úvodního a závěrečného slova pouze jeden z nich.

 (2) Diskutující člen zastupitelstva může k projednávanému bodu vystoupit pouze dvakrát. Jednotlivý diskusní příspěvek může trvat nejvýše 5 minut;  diskusní příspěvky lze spojit. O dalším vystoupení zastupitele rozhodne zastupitelstvo bez rozpravy hlasováním.

Navrhne-li   člen zastupitelstva během rozpravy, aby  se k projednávané věci vyjádřila osoba   uvedená  v čl. II části třetí, vyzve  ji  předsedající,  aby k projednávané věci vystoupila. 

Starosta, zástupci starosty a předsedové klubů, mohou vystoupit v rámci rozpravy bez omezení počtu příspěvků.

(3) Diskutující má mluvit  k projednávané věci. Odchyluje-li se od projednávané  věci, nebo překročí-li  stanovenou řečnickou dobu, upozorní jej na tuto  skutečnost předsedající. Nevedlo-li upozornění k nápravě, může mu slovo  odejmout. O  námitkách   člena  zastupitelstva   proti   rozhodnutí předsedajícího o  odejmutí slova rozhodne  zastupitelstvo hlasováním bez rozpravy.

(4) Člen zastupitelstva, u něhož skutečnosti nasvědčují, že by jeho podíl na projednávání a rozhodování určité záležitosti spadající do samostatné působnosti MČ Praha 6 mohl znamenat výhodu nebo škodu pro něj samotného nebo osobu blízkou, pro fyzickou nebo právnickou osobu, kterou zastupuje na základě zákona nebo plné moci, je povinen sdělit tuto skutečnost přesedajícímu před zahájením jednání, zastupitelstvu v průběhu projednávaného bodu, nejpozději však před zahájením hlasování. 

 

čl. VI

Procedurální poznámka

(1) Člen zastupitelstva se  může přihlásit k procedurální poznámce. V tom případě  dostane slovo neprodleně,  avšak  bez přerušení  toho, kdo právě diskutuje.

(2) Za  procedurální poznámku  se   považuje  upozornění na porušení jednacího řádu nebo právního předpisu, upozornění na skutečnost podle čl. V odst. 4 části čtvrté (střet zájmů), nebo procedurální návrh vztahující se k dalšímu jednání zastupitelstva, např. návrh na přerušení jednání, ukončení jednání, ukončení rozpravy či přestávku.

(3) Přednesení procedurální poznámky  nesmí překročit 1 minutu. Limit se nezapočítává do ostatních časových limitů stanovených tímto jednacím řádem.

(4) Překročí-li člen zastupitelstva  dobu k přednesení procedurální poznámky nebo není-li jeho vystoupení procedurální poznámkou, může mu předsedající odejmout slovo. Rozhodnutí předsedajícího  o odnětí  slova pro překročení doby  stanovené  pro přednesení procedurální poznámky,  popřípadě k odpovědi na ni  nebo z důvodu, že vystoupení člena zastupitelstva není procedurální poznámkou, je konečné. 

 

čl. VII

Usnesení, pozměňovací a doplňující návrhy, protinávrhy,

přestávka na poradu klubu

 

(1) Člen    zastupitelstva    může   do ukončení rozpravy  předkládat návrhovému výboru k projednávané věci  pozměňovací či doplňující návrhy nebo protinávrhy týkající se návrhu usnesení, a to vždy písemně. Z návrhů usnesení musí být zřejmé, na čem se má zastupitelstvo usnést. Předsedající, či předseda návrhového výboru,  může   požádat   člena zastupitelstva, aby  svůj  návrh  zpřesnil. O návrhu usnesení, který nebyl představen v rozpravě nelze hlasovat. Pokud návrhový výbor považuje návrh za nehlasovatelný a člen zastupitelstva, který jej předložil s tím nesouhlasí, rozhoduje ZMČ o hlasovatelnosti takového návrhu hlasováním bez rozpravy.

(2) Předseda klubu je oprávněn požádat během rozpravy nebo před hlasováním o max. desetiminutovou přestávku na poradu klubu.

(3) Předsedající   ukončí  rozpravu,  není-li  přihlášen  další řečník.

(4) Každý  člen  zastupitelstva  může  podat návrh  na ukončení rozpravy. O tomto  návrhu se hlasuje bez rozpravy.  Je-li tento návrh schválen,  udělí  předsedající  slovo   ještě  těm řečníkům,  kteří byli  v  okamžiku  přednesení návrhu  přihlášeni do rozpravy.

(5) Po ukončení  rozpravy  udělí  předsedající závěrečné  slovo předkladateli. Předkladatel se může závěrečného slova vzdát.

(6) Po závěrečném slovu předkladatele předsedající vyzve návrhový výbor k přednesení návrhu usnesení. Návrh   usnesení   předkládá návrhový výbor na  základě původního materiálu  předkladatele a pozměňovacích  či doplňujících návrhů nebo protinávrhů předložených v rozpravě. Po přednesení návrhu usnesení návrhovým výborem zahájí předsedající hlasování. O podaných pozměňovacích či doplňujících návrzích nebo protinávrzích se hlasuje v opačném pořadí, než byly podány. Předkladatel musí vždy uvést, zda se s pozměňovacím či doplňujícím návrhem nebo protinávrhem ztotožňuje či nikoliv.

Ztotožní-li se předkladatel s návrhem na doplnění či vypuštění, o tomto návrhu se nehlasuje a stává se součástí návrhu předkladatele. Předkladatel může stáhnout návrh usnesení z hlasování.

Návrhový výbor může po ukončení rozpravy, za účelem přípravy návrhu usnesení požádat předsedajícího o přestávku v jednání. Předsedající může vyhlásit přestávku i z jiných důvodů. Po přestávce jednání pokračuje.

(7) Návrh usnesení se projednává jako celek a hlasuje se o něm jako o celku. Navrhne-li člen  zastupitelstva, aby se o jednotlivých částech návrhu usnesení , o nichž lze hlasovat, hlasovalo samostatně, hlasuje se o těchto částech samostatně.  Při odděleném  hlasování musí být na  závěr hlasováno o návrhu usnesení jako celku. .

(8) Vylučuje-li přijatý pozměňovací či doplňující návrh nebo protinávrh původní návrh či jiný pozměňovací či doplňující návrh nebo protinávrh, o těchto návrzích se již nehlasuje. Není-li takové vyloučení zřejmé, rozhodne o tom zastupitelstvo hlasováním.

(9) Zastupitelstvo  rozhoduje o každém  návrhu hlasováním. Průběh hlasování řídí předsedající.

(10) Po hlasování konstatuje předsedající výsledek hlasování.

(11) Zastupitelstvo   je   schopno   se   usnášet,   je-li  přítomna nadpoloviční většina všech jeho členů.  K platnému usnesení je třeba souhlasu nadpoloviční většiny všech členů zastupitelstva.

 

Č Á S T   PÁTÁ

čl. I

 

(1) Zastupitelstvo může usnesením  ukládat úkoly v otázkách samostatné   působnosti   starostovi, členům RMČ, členům zastupitelstva, výborům  zastupitelstva, a tajemníkovi. Ostatním jen jejich prostřednictvím.

(2) Ujmout se slova může pouze ten, komu jej předsedající udělí.

(3) Záležitost týkající se procesní otázky může předsedající předložit k rozhodnutí zastupitelstvu kdykoliv během zasedání bez rozpravy.

 

.

čl. II

Hlasování

(1) Hlasování  je  zpravidla veřejné,  pokud se  zastupitelstvo neusnese hlasováním bez rozpravy jinak.

(2) Hlasování  členů   zastupitelstva  se  uskutečňuje  pomocí elektronického hlasovacího  zařízení.

(3) Kontrolu sčítání hlasů a zjišťování  výsledků hlasování provádí Návrhový výbor. Každý zastupitel může vznést bezprostředně po hlasování námitku proti průběhu nebo výsledku hlasování. O takové námitce rozhoduje zastupitelstvo bez rozpravy. Vyhoví-li zastupitelstvo námitce, musí se hlasování opakovat. Opakuje-li se námitka, může předsedající nechat hlasovat zvednutím ruky, v takovém případě požádá tajemníka, aby zajistil sečtení hlasů a zjistil výsledky hlasování osobně; tento postup se uplatní i v případě poruchy elektronického hlasovacího zařízení, přičemž není vyloučena kombinace obou způsobů. Osobně zjištěné výsledky hlasování mají přednost před výsledky zjištěnými elektronickým hlasovacím zařízením.

(4) Předsedající vyhlásí výsledky hlasování tak, že sdělí počet hlasů  pro  návrh,  proti  návrhu , počet  těch členů zastupitelstva, kteří se hlasování zdrželi a počet členů, kteří nehlasovali a zkonstatuje, zda návrh byl či nebyl přijat.

(5) Hlasování  nemůže  být  přerušováno.

 

čl. III

Přerušení a ukončení zasedání zastupitelstva

(1) Předsedající může zasedání prohlásit za přerušené, pokud  v jeho  průběhu klesne  počet přítomných členů zastupitelstva  pod   nadpoloviční   většinu   všech  členů zastupitelstva, nebo z jiných závažných  důvodů, zejména nastaly-li skutečnosti znemožňující nerušený průběh jednání.

Zasedání může být se souhlasem zastupitelstva  přerušeno i z jiných důvodů. 

(2) V případě, kdy předsedající prohlásí zasedání za přerušené, aniž byl  vyčerpán  program  jednání,  svolá předsedající pokračování zasedání, aby se konalo do 15 dnů.

(3) KMČ informuje neprodleně o termínu pokračujícího jednání na Úřední desce ÚMČ.

 

Č Á S T   Š E S T Á

čl. I

Zápis o průběhu zasedání zastupitelstva

(1) Ověřovatelé   zápisu odpovídají  za správnost  a úplnost zápisu  o  průběhu zasedání  zastupitelstva.

(2) O průběhu zasedání zastupitelstva se pořizuje obrazový, zvukový a stenografický záznam  a  zápis,  za  jejichž  vyhotovení  odpovídá tajemník Úřadu městské části Praha 6 a ověřovatelé.

(3) V zápisu se uvádí zejména:

a)      den a místo jednání,

b)     hodina zahájení a ukončení

c)      doba přerušení

d)     jména určených ověřovatelů zápisu,

e)      počet přítomných členů zastupitelstva,

f)      jména omluvených i neomluvených členů zastupitelstva

g)     schválený program jednání

h)     úplné znění všech návrhů přednesených návrhovým výborem, o kterých hlasuje zastupitelstvo

i)       přijatá usnesení , průběh a výsledek hlasování,

j)       podané dotazy a návrhy,

k)     stanoviska, jejichž zařazení do zápisu požadují jednotlivé kluby.

(4) Nedílnou součástí zápisu  je vlastnoručně podepsaná prezenční listina, písemné návrhy a dotazy podané  při zasedání, prohlášení a jiné dokumenty, které byly předmětem jednání zastupitelstva a  byly předány předsedajícímu či Návrhovému výboru.

(5) Zápis  se  pořizuje  do  7  dnů  po  skončení  zasedání zastupitelstva a podepisují jej starosta nebo jeho zástupce a určení ověřovatelé zápisu.

(6) Zápis,  proti  němuž nebyly  námitky podány,  se pokládá za schválený. Pokud  byly námitky uplatněny, rozhodne o  nich zastupitelstvo po vyjádření ověřovatelů na nejbližším zasedání zastupitelstva.

(7) Zápis z předchozího zasedání je při zasedání zastupitelstva k nahlédnutí v zasedací místnosti zastupitelstva.

(8) Všechna přijatá usnesení zastupitelstva včetně důvodových zpráv a veřejných příloh, zápisy ze zasedání zastupitelstva a jmenovitá hlasování jsou zveřejněna do 3 dnů po ověření na webové stránce Prahy 6. Členové zastupitelstva mají přístup i k neveřejným přílohám usnesení zastupitelstva. Na webové stránce Prahy 6 se zveřejní též obrazové, zvukové a stenografické záznamy ze zasedání zastupitelstva.

 

Č Á S T   S E D M Á

Politické kluby

 

(1) Členové zastupitelstva se mohou sdružovat v politických klubech (dále jen „klub“), a to zpravidla podle příslušnosti k politickým stranám, hnutím a koalicím; mohou také vytvořit klub nezávislých členů zastupitelstva.

(2) K ustavení klubu je třeba nejméně tří členů.

(3) Člen zastupitelstva může být členem pouze jednoho klubu.

(4) Jménem klubu jedná jeho předseda, místopředseda nebo jiný pověřený člen, který v době nepřítomnosti předsedy vykonává všechna jeho práva.

(5) Předseda klubu písemně oznámí starostovi ustavení klubu, jeho název, jména a příjmení členů. Během volebního období oznámí starostovi do 15 pracovních dnů též jména členů zastupitelstva, kteří přestali být členy klubu nebo se stali jeho novými členy.

(6) Kluby jsou oprávněny bezplatně používat ke své činnosti zasedací místnosti v prostorách budovy Úřadu městské části Prahy 6 v souladu s rezervačním systémem.

(7) Jednání politického grémia, kterého se účastní starosta, tajemník ÚMC a předsedové klubů, svolává starosta podle potřeby nebo na základě písemné žádostí nadpoloviční většiny klubů. Tohoto jednání se též mohou účastnit členové Rady, případně další přizvaní hosté. Jednání politického grémia svolává starosta vždy před řádným zasedáním ZMČ.

 

Č Á S T    O S M Á

Interpelace

(1)  Interpelace jsou integrální součástí každého zasedání Zastupitelstva městské části Praha 6 s výjimkou ustavujících. Do programu řádných zasedání zastupitelstva jsou Interpelace zařazovány zpravidla od 15:00 hodin, do programu mimořádných zasedání zastupitelstva jsou Interpelace zařazovány jako poslední bod. Vždy probíhají do vyčerpání přihlášek podaných do jejich začátku.

(2) V rámci Interpelací se mohou osoby uvedené v části čtvrté čl. IV tohoto jednacího řádu obracet s dotazy, připomínkami a podněty na jednotlivé členy zastupitelstva, a to na základě písemně podané přihlášky; pokud je požadována písemná odpověď, musí být poskytnuta nejdéle do 30 dnů. Přihláška k interpelaci musí být podána nejpozději do zahájení bodu Interpelace. Vystoupení může trvat nejvýše 5 minut, při vyčerpání vymezeného času lze interpelaci doplnit písemně.  Odpověď v délce nejvýše 5 minut může být poskytnuta i v rámci interpelací; v takovém případě může odpověď doplnit i přítomný zaměstnanec Městské části Praha 6. /§ 8 písm. f) zákona/

(3) V rámci Interpelací mohou členové zastupitelstva vznášet dotazy, připomínky a podněty na Radu a její jednotlivé členy, na předsedy výborů zastupitelstva; písemnou odpověď musí obdržet do 30 dnů. Přihláška k interpelaci musí být podána nejpozději do zahájení bodu Interpelace. Vystoupení může trvat nejvýše 5 minut. Odpověď v délce nejvýše 5 minut může být poskytnuta i v rámci interpelací; v takovém případě může odpověď doplnit i přítomný zaměstnanec Městské části Praha 6  /§ 51 odst. 3 písm. b) ve spojení s § 87 odst. 2 zákona/.

(4) V rámci  Interpelací je dán nejprve prostor osobám uvedeným v části čtvrté, čl. IV, odst. 1. Pro pořadí interpelací mezi osobami uvedenými v odst. 2, resp. následně mezi členy zastupitelstva, je rozhodný okamžik  podání přihlášky.

(5) Do tří dnů po písemném vyřízení se interpelace, včetně odpovědi na ni, zveřejní na webové stránce MČ Prahy 6.

 

Č Á S T    D E V Á T Á

Výbory zastupitelstva

 

(1)   Zastupitelstvo zřizuje jako své poradní orgány pro jednotlivé úseky své činnosti výbory. Zastupitelstvo zřizuje vždy výbor kontrolní a výbor finanční.

(2)   Svá stanoviska a návrhy předkládají výbory zastupitelstvu, popřípadě Radě ve věcech jí svěřených.

(3)   Členy kontrolního a finančního výboru nemohou být starosta, zástupce starosty, tajemník ÚMČ ani osoby zabezpečující rozpočtové a účetní práce na ÚMČ  /§ 78 odst. 3 zákona/.

(4)   Zastupitelstvo volí předsedu výboru z řad členů zastupitelstva, členy výboru z řad členů zastupitelstva a občanů Městské části Praha 6 a tajemníka výboru z řad zaměstnanců MČ Praha 6 zařazených do ÚMČ a schvaluje zaměření činnosti výboru. /§ 77 odst. 2 zákona/

(5)   Výbory se řídí Jednacím řádem výborů schváleným zastupitelstvem..

(6)   Výbory plní úkoly, kterými je pověří zastupitelstvo. Rada může ukládat úkoly výborům jen v rozsahu své působnosti svěřené jí zákonem nebo zastupitelstvem. Ze své činnosti odpovídají výbory zastupitelstvu; Radě jen v rámci jí vymezené působnosti. 

 

Č Á S T    D E S Á T Á

Závěrečné ustanovení

 

(1)   Tento jednací řád byl schválen usnesením ZMČ Praha 6 č. 135/15 dne 25.06.2015

(2)   Tímto dnem pozbývá platnost stávající Jednací řád schválený  usnesením ZMČ č. 310/13  ze dne 15.02.2013., včetně dodatku schváleného usn. ZMČ č. 64/15 dne 26.02.2015.

(3)   Změny, doplňky nebo vydání nového jednacího řádu schvaluje zastupitelstvo.

 

Tento jednací řád nabývá účinnosti dnem  01.07.2015


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/zast_rad ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz